شماره‌ی خبر : ‌2032 | تعداد بازدید : 1354
سه‌شنبه 10 مرداد ماه 1396 ساعت 09:52

زهرانعمتی: تورنمنت چک شروعی طلایی برای من بود

با وجود اینکه نتوانستم عملکرد کامل خودم را به نمایش بگذارم، به نتایج خوبی دست پیدا کردم و این مساله امید من به آینده را بیش از پیش کرد و باعث شد که توانمندی هایم بیشتر بشناسم.

زهرانعمتی: تورنمنت چک شروعی طلایی برای من بود

بانوی کماندار باشگاه مس کرمان ضمن دست یابی به 3 نشان در بخش تیمی و انفرادی از تورنمنت جمهوری چک، رکورد جهان را ارتقا داد.

زهرا نعمتی پس از ثبت این افتخارآفرینی گفت: بعد از مسابقات  المپیک و پارالمپیک ریو و فراز و نشیب هایی که در این دو رویداد داشتم و نیز آسیب دیدگی از ناحیه دست که بسیار جدی هم بود، تورنمنت جمهوری چک و نتایج ماحصل از آن، شروعی طلایی برای من به شمار می رود.

نعمتی افزود: در این مسابقات موفق به کسب یک نشان طلا در بخش انفرادی و یک نشان طلا و یک نشان نقره در بخش تیمی بانوان و تیمی میکس شدم و توانستم رکورد جهان را که پیش از این در سال 2015 و در جریان مسابقات شانگهای چین ( ویژه کمانداران غیر معلول) با امتیاز 657 به نام خود به ثبت رسانده بودم، در مسابقات مرحله ی مقدماتی جابجا کنم و اکنون این رکورد به میزان 661 امتیاز به نام من و کشورمان به ثبت رسید که بسیار حائز اهمیت است و معتقدم از نشان هایی که گرفتم نیز ارزش بیشتری دارد.

دارنده دو نشان طلای پارالمپیک گفت: درتورنمنت چک حریفان آسیایی حضور نداشتند اما به غیر از آنها اکثر نفراتی که به صورت معمول در مسابقات با آنها روبرو می شویم و در مسابقات قهرمانی جهان که شهریور ماه در چین برگزار می شود نیز حضور دارند، شرکت کرده بودند.

کماندار ملی‌پوش باشگاه مس افزود: به عنوان مثال تیم روسیه حضوری قدرتمند داشت و حریف من در فینال انفرادی نیز از کشور روسیه بود. علاوه بر آن کشورهایی مثل اوکراین نیز کمانداران خوبی به این تورنمنت اعزام کرده بودند و در مجموع این مسابقات تدارکاتی بسیار خوبی برای قهرمانی جهان بود و خوشحالم که در آن حضور داشتم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه آسیب دیدگی من هنوز بهبود نیافته و از آمادگی کامل برخوردار نبودم، پیش بینی نمی کردم که در کلیه ی بخش های این تورنمنت بتوانم به بهترین نتایج دست پیدا کنم و حتی رکورد شکنی هم بکنم . اما خوشبختانه این اتفاق افتاد و با وجود اینکه نتوانستم عملکرد کامل خودم را به نمایش بگذارم، به نتایج خوبی دست پیدا کردم و این مساله امید من به آینده را بیش از پیش کرد و باعث شد که توانمندی هایم بیشتر بشناسم.

بانوی پرافتخار تیم ملی افزود: در تورنمنت جمهوری چک، تیم ملی ایران با نفرات جدیدی حضور یافت که تقریبا نیمی از آنها برای اولین بار در یک رویداد برون مرزی شرکت می کردند. نفرات جدید بسیار خوب عمل کردند و همگی با انگیزه ظاهر شدند و رکوردهایی که به ثبت رساندند موید این مطلب است.

وی گفت: این نفرات می توانند در آینده بهترین نتیجه ها را برای کشورمان رقم بزنند و قطعا پشتوانه ی خوبی برای تیر و کمان ایران خواهند بود و از اینکه در کنار این عزیزان حضور داشتم و کار کردم بسیار خوشحال هستم.

این ورزشکار باشگاه مس گفت: تیروکمان ایران در بخش پارالمپیک به سمتی می رود که می تواند به عنوان یکی از قطب های این رشته در دنیا شناخته شود. ثبت رکوردهای خوب و مدال آوری این رشته، تیر و کمان را به یکی از پرافتخارترین تیم های بخش جانبازان و معلولان در کشورمان تبدیل کرده و امیدوارم با حمایت بیشتر مسئولین شاهد تداوم افتخار آفرینی این رشته در رویداهای بین المللی باشیم.

اولین بانوی طلایی المپیکی و پارالمپیکی کشورمان افزود: با توجه به آسیب دیدگی ام و زمانی که نیاز به رفع کامل آن هست، با نظر و صلاحدید پزشک و همین طور مربی ام، تمرینات را پیگیری می کنم و از آنجا که راه زیادی در پیش داریم و مسابقاتی مهم چون بازی های پاراآسیایی نیز در راه هستند، با ملاحظه ی بیشتری در مسیر تمرینات گام برمی دارم و امیدوارم تا مسابقات قهرمانی جهان که شهریور ماه در چین برگزار می شود، شرایط جسمی بهتری پیدا کنم.

وی در پایان اظهار داشت: از مسئولین محترم فدراسیون جانبازان و معلولان و معاونت امور بانوان این فدراسیون و نیز کمیته ملی پارالمپیک که این اعزام را تدارک دیدند سپاسگزارم.

زهرا نعمتی در تورنمنت بین المللی رنکینگ جهانی جمهوری چک در بخش انفرادی ریکرو زنان به نشان طلا دست یافت، در بخش تیمی ریکرو بانوان باهمراهی زهرا دلخوش و سمیه رحیمی، طلایی شد و در میکس تیم ریکرو، با همراهی پوریا جلالی پور به عنوان نایب قهرمانی و نشان نقره رسید.


نام‌ :
ایمیل :
نمایش داده نمی‌شود
تلفن :
نمایش داده نمی‌شود
وبگاه‌ :
متن :
 

نظر شما در رابطه با بازی مس و آریو