شماره‌ی خبر : ‌1956 | تعداد بازدید : 1913
چهارشنبه 14 تیر ماه 1396 ساعت 10:51

عیادت مدیرعامل باشگاه مس از پیشکسوت ورزش کرمان

از حسین کرامت می گو ییم متولد 1318 . بزرگ مردی که قبل از ورودش به فوتبال، بارها قهرمانی دوی 800 متر استان را کسب کرده بود و در سال 1344 نیز قهرمان پرتاب نیزه کشور شده بود.

عیادت مدیرعامل باشگاه مس از پیشکسوت ورزش کرمان

مردی با قامتی بلند و شانه های ستبر و چهره ای گندمی و استخوان بندی درشت و بسیار محکم.

یکی از پزشکان که مشغول مداوای پای آسیب دیده وی بود میگفت تعداد بسیاری از ورزشکاران را معاینه کردم اما هرگز استخوان بندی به این محکمی ندیدم!!

اما اکنون همان استخوان بندی قرص و محکم تحمل کشیدن قامت مردانه او را چندان ندارد و چنان آزارش می دهد که حتی هفته ها از منزلش بیرون نمی آید.

از حسین کرامت می گو ییم متولد 1318 . بزرگ مردی که قبل از ورودش به فوتبال، بارها قهرمانی دوی 800 متر استان را کسب کرده بود و در سال 1344 نیز قهرمان پرتاب نیزه کشور شده بود.

یک سال بعد رسما وارد فوتبال شد و به عضویت تیم کلنی کرمان درآمد. در آن ایام سوچ مجارستانی مربی تیم استان بود و خدماتی ارزنده به فوتبال کرمان انجام داد و در آن تیم حسین کرامت از بهترین ها بود.

هم دوره های وی در آن زمان مرحوم محمد مستقیمی، مرحوم فخرالدینی و ایرج خان کهندل، محمود ثمره، جمشید زندی، ارسطو حیدری، عباس گنجعلیخانی، محمد غفاری و ... بودند که
اگر امکانات و ارتباطات مانند این زمان بود آنها می توانستند در بهترین باشگاه های کشور و حتی
عضویت در تیم ملی را تجربه کنند.

اقای متبحر، در سال 1355 با چشمانی اشکبار از دنیای فوتبال خداحافظی کرد تا یاد و خاطره اش در زمین های فوتبال همیشه باقی بماند.

حسین کرامت از جدایی اش از ورزش می گوید و از فراموشی اهالی ورزش گله می کند: جدایی یکباره ما از ورزش باعث افت بدن و مشکلات فراوانی شدکه با آنها دست و پنجه نرم می کنیم.
شاید آن زمان روزی حداقل چهار تا پنج ساعت ورزش میکردیم و بعد از آن می بایست در کارهای
کشاورزی به پدر کمک میکردیم. به یکباره همه چیز رها شد. و دیگر هیچکس هم سراغ ما را نگرفت و فراموش شدیم و در حال حاضر با انبوهی از دردهای مختلف در جنگ و ستیز هستم و دیگر کسی یاد ما نمی کند.

اما اسطوره ورزش استان همیشه در یاد مدیران باشگاه مس بوده و هست. در دیداری دیگر و جدید، مدیرعامل باشگاه صنعت مس کرمان اقای سید امجد مسعودزاده و ایرج کهندل مشاور مدیرعامل و هم دوره ایی حسین کرامت به همراه اقای محمود خرسند از پیشکسوتان به نام استان کرمان اواسط خردادماه به منزل اقای حسین کرامت رفته و ساعتی را در کنار این بزرگمرد ورزش استان سپری کردند.

این دیدار همانند تمام دیدارهای مدیرعامل باشگاه مس کرمان از پیشکسوتان و عیادت های وی از اهالی ورزش در سکوت خبری و رسانه ایی انجام شد و حتی این دیدار شبانه نیز توسط گوشی موبایل و توسط پسر اقای کرامت ثبت شد و پس از مدتی به دست تحریریه نشریه رسید که به دلیل کیفیت نه چندان مناسب عکس ها از حضور شما عزیزان عذرخواهی میکنیم.

در این دیدار حسین کرامت از توجه و حضور مدیرعامل باشگاه صنعت مس کرمان بسیار تشکر کرده و اضافه کرد: همیشه پیگیر ورزش و نتایج تیم های مختلف مس کرمان بوده و برای موفقیت باشگاه مس کرمان همیشه دعا کردم. وی ضمن گلایها زا هالی ورزش کهی ادیا ز وین می کنند، از پشتیبانی و حمایت های اقای مسعودزاده صمیمانه قدردانی کرد.

وی در ادامه به خاطرات دوران بازی خود پرداخت و از غیرت مثال زدنی بازیکنان آن دوره به تیم و پیراهن نام برد. حسین کرامت در این خصوص گفت: در زمان ما، پول هیچ نقشی نداشت و غیرت حرف اول را برای ما میزد. علاقه و تعصب خاصی به پیراهن خود داشتیم و هیچگاه این عشق و علاقه را با پول عوض نمیکردیم، موضوعی که متاسفانه در این دوره در بازیکنان فوتبال بسیار کم وجود دارد.

در این دیدار اقای مسعودزاده، حسین کرامت را از اسطوره های ورزش استان نامید و اعلام کرد برای بهبودی و مداوای ایشان با تمام وجود در کنار ایشان خواهد بود و ایشان را عضو باشگاه مس
کرمان نامید.

در این دیدار صمیمی، مدیرعامل باشگاه صنعت مس کرمان به همراه ایرج کهندل و محمود خرسند یک تابلوی زیبا تبرک شده به نام وان یکاد برای سلامتی آقای کرامت به وی اهدا نمود.

ضمن آنکه سید امجد مسعودزاده از حسین کرامت اسوه غیرت و اخلاق و بزرگ ورزش استان دعوت کرد تا با حضور در تمرینات تیم فوتبال مس، روحیه ایی دوچندان به بازیکنان جوان و با انگیزه
آن منتقل کند.

همچنین مدیرعامل مس کرمان قول داد تا شرایطی را مهیا سازد که حسین کرامت بتواند از نزدیک بازی های تیم مس کرمان را به تماشا بنشیند که البته این به اجازه پزشکان معالج این ورزشکار بزرگ استان بستگی دارد.


نام‌ :
ایمیل :
نمایش داده نمی‌شود
تلفن :
نمایش داده نمی‌شود
وبگاه‌ :
متن :
 

امتیاز هواداران به بازیکنان مس در بازی با شهرراز