شماره‌ی خبر : ‌1912 | تعداد بازدید : 8770
دوشنبه 29 خرداد ماه 1396 ساعت 09:28

گزارش کامل نقل و انتقالات بازیکنان تیم‌های لیگ یکی تا امروز

پنجره نقل وانتقالات تیم‌های لیگ دسته اول کشور رسما باز شده است و تا روز گذشته اتفاقات مهمی در این فصل نیز رخ داده است و برخی از تیم‌ها نیز تا امروز تکلیفی نامشخص دارند که در این گزارش به طور مفصل به بررسی وضعیت تیم‌های لیگ یک پرداخته شده است.

گزارش کامل نقل و انتقالات بازیکنان تیم‌های لیگ یکی تا امروز

خبرگزاری پارس و سایت ورزش سه در گزارشی کامل به وضعیت نقل و انتقال بازیکنان در بین تیم‌های لیگ دسته اول فوتبال کشور پرداخته‌اند.

لیگ یک با تصمیم سازمان لیگ به صورت 18 تیمی برگزار می‌شود و طبق مصوبه سال گذشته، مهلت نقل و انتقالات این لیگ همزمان با لیگ برتر خواهد بود.

تیم‌های لیگ یکی مجاز به ثبت 21 بازیکن بزرگسال، 9 بازیکن زیر 23 سال، 15 بازیکن زیر 21 سال و 15 بازیکن زیر 19 سال خواهند بود. محدودیتی بر تعداد بازیکن جدید در این لیگ وجود ندارد و معمولا تیم‌ها با تغییرات فراوان فصل را آغاز می‌کنند.


دسته اول، گروه فعال

بادران با سرمربی‌گری محمد ربیعی فعال‌ترین تیم نقل‌وانتقالات لیگ یک بوده است. بادران با خرید 9 بازیکن و تمدید با 12 نفر دیگر تقریبا آماده حضور در لیگ شده و بدین منظور تمرینات خود را با حداکثر نفرات آغاز کرده است.

مس کرمان نیز بعد از بررسی چند گزینه، سکان هدایت خود را به احمد نخعی سرپرست سابق این تیم و سرمربی فصل گذشته مس ب سپرده است. مس کرمان تا بدین جا با 5 بازیکن جدید به توافق رسیده و با 11 بازیکن فصل گذشته خود نیز تمدید کرده است.

شهرداری تبریز با علی صالح‌پناه سرمربی فصل گذشته خود در مسابقات حاضر خواهد شد و تا اینجا دو خرید و 10 تمدیدی داشته است.

گل‌گهر سیرجان نیز با وینگو بگوویچ ادامه خواهد داد و تا کنون 6 بازیکن جدید جذب کرده و با 3 بازیکن فصل گذشته خود نیز تمدید کرده است. 

مس رفسنجان نیز اخیرا با علی سامره برای سرمربی‌گری به توافق رسید و تا بدین جا 6 بازیکن جدید جذب کرده است و با 3 نفر دیگر نیز تمدید کرده است.

نفت مسجدسلیمان با سرمربی‌گری محمود فکری در مسابقات حاضر خواهد شد و تا بدین جا 7 بازیکن جدید جذب کرده و دو تمدید نیز داشته است.


دسته دوم، گروه کمتر فعال

خونه‌به‌خونه مذاکراتی با چند مربی داشته اما هنوز سرمربی خود را انتخاب نکرده، با وجود این قرارداد 6 بازیکن این تیم تمدید شده است.

ملوان نیز با هدایت دست‌نشان 6 بازیکن جدید جذب کرده و پژمان نوری نیز به احتمال بسیار زیاد هفتمین ورودی این تیم خواهد بود.

نساجی مازندران نیز مهدی پاشازاده را به عنوان سرمربی جدید خود انتخاب کرده و تا بدین جا دو ورودی و دو تمدید داشته است.

فجر سپاسی به همراه سه تیم صعود کرده از لیگ دو با وجود مشخص شدن تکلیف‌شان برای حضور در لیگ یک، فعالیت‌های اندکی در بازار نقل و انتقالات داشته‌اند. فجرسپاسی قطعا با شاغلام پیروانی ادامه نخواهد داد و از علی کلانتری سرمربی سابق فجری‌ها به عنوان جانشین قطعی وی نامبرده شده است. همچنین علی دغاغله مدافع راست فصل گذشته استقلال خوزستان تنها بازیکن نزدیک به این تیم است که به منظور سپری کردن مدت سربازی خود به جمع فجری‌ها اضافه خواهد شد.

برق جدید شیراز نیز داوود مهابادی را به عنوان سرمربی خود انتخاب کرده و تا بدین جا یک خرید داشته است.

شهرداری ماهشهر نیز به جز انتخاب سیدکوروش موسوی سرمربی سابق فولاد نوین فعالیت دیگری نداشته است.


گروه سوم، دسته بلاتکلیف

در حالی که  رسما نقل و انتقالات تابستانی آغاز شده، 6 تیم لیگ یکی هنوز در شرایط نامشخصی به سر می‌برند.

ایرانجوان بوشهر که تا بدینجا سه بازیکن زیر 23 سال روانه لیگ برتر کرده شرایط مالکیتی نامعلومی دارد و هنوز خبری از انتخاب سرمربی این تیم نشده است.

صبای قم هم که از لیگ برتر به لیگ یک سقوط کرده، بعد از عدم موفقیت در بازگشت به لیگ برتر با روش‌های غیرفوتبالی (!)، در بلاتکلیفی است و سرمربی و کادر مدیریتی این تیم نامشخص است.

ماشین‌سازی تبریز دیگر تیم سقوط کرده از لیگ برتر نیز واگذار نشد تا کماکان شهرداری تبریز را به عنوان مالک خود ببیند. مدیرعامل ماشین‌سازی مشخص شده اما فعلا خبری از سرمربی نشده است.

راه‌آهن تهران نیز کماکان در بلاتکلیفی است، لوکوموتیورانان وضعیت مالکیت نامشخصی دارند و به نظر روزهای سخت‌تری را پیش رو خواهند داشت.

آلومینیوم اراک نیز که از اواسط فصل گذشته دچار بحران مالی شده در حال حاضر تنها یک سرپرست را بالای سر خود می‌بیند و بازیکنان این تیم در حال جدایی هستند.

مدیران اکسین البرز نیز بعد از عدم موفقیت در انتقال این تیم به آمل، تلویحا اعلام کناره‌گیری کردند و تا بدین لحطه هیچ گونه فعالیتی در زمنیه انتخاب سرمربی، جذب بازیکن و یا تمدید با نفرات قبلی نداشته‌اند.

وضعیت پنجره نقل و انتقالات تیم‌ها

اما تا روز گذشته وضعیت پنجره نقل و انتقالات تیم‌های لیگ یکی در جذب بازیکنان جدید بدین شرح بود:

* ملوان بندرانزلی: بابک مرادی، امین جهان کهن، ایمان با صفا، پژمان نوری، حجت صدقی، شهریار مقانلو  و میلاد احمدی بازیکنانی هستند که تاکنون به جمع ملوانی ها اضافه شده اند. ملوان بندرانزلی با انتخاب نادر دست نشان به عنوان سرمربی امیدوار است دوری اش از لیگ برتر بیش از دو فصل طول نکشد.

 

* خونه به خونه : محمد قاسمی نژاد، رسول حسینی، امیر منصوریان  و حسین رحمانی چهار بازیکنی هستند که در آستانه عقد قرارداد با خونه به خونه قرار دارند. تیم خونه به خونه که البته زمزمه های زیادی در مورد کنار کشیدن از لیگ پیرامون آنها وجود داشت، فعالیت خود را در بازار نقل و انتقالات شروع کرده و به زودی سرمربی این تیم نیز تعیین خواهد شد. از پورغلامی و مجتبی حسینی به عنوان گزینه های احتمالی مالکان این باشگاه برای هدایت تیم نام برده می شود.


* شهرداری تبریز: شهرداری تبریز با علی صالحی از لیگ دسته دوم به مسابقات لیگ آزادگان صعود کرد. این تیم اولویت خود را بر استفاده از بازیکنان بومی قرار داده که فصل پیش در رقابتی ماراتن گونه و با شایستگی به لیگ یک راه یافتند. آنها تاکنون حسین نائیجی و اکبر گنجی را به خدمت گرفته اند.


•  نساجی مازندران: با پایان مسابقات و ناکامی تیم پرهوادار نساجی مازندران خیلی زود مدیران این تیم دست به کار شدند و مهدی پاشازاده که عملکرد موفقی در فصل گذشته از خود به جا گذاشته بود را به تیمشان اضافه کردند. مجتبی ممشلی، مجتبی بیژن و سعید مرادی بازیکنانی هستند که به این تیم اضافه شده اند.

 

* مسجد سلیمان: این تیم که کار خود را با محمود فکری به عنوان سرمربی ادامه می دهد با عباس عسگری مهاجم فصل گذشته سیاه جامگان، علی گودرزی و صادق صادقی به توافق رسیده است. حسین موجی ، سعید غلامی، محمد علی نژاد، عباس یحیی بیگی و بابا احمدی چهار بازیکن دیگری هستند که طی روزهای اخیر به این تیم اضافه شده اند.

 

*  بادران: تیم بادران نیز با سرمربیگری محمد ربیعی کار خود را دنبال خواهد کرد و با سرمایه گذاری که در این تیم صورت گرفته، رسیدن به لیگ برتر مسئولیتی است که بر دوش مربی جوان این تیم از سوی مدیران بادران گذاشته شده است. آنها در این مسیر با امیر میربزرگی بازیکن فصل گذشته اکسین، محمود خمیسی بازیکن پارس جنوبی جم، محمود خمیس، روح الله نعمتی، محمد آبشک،  مهرداد آوخ،  اکبر صغیری،  سیدمحمد حسینی،  امید نظامی پور و مهدی اسلامی به توافق رسیدند تا با شرایط خوبی وارد مسابقات شوند.

 

* برق جدید شیراز: برق جدید شیراز که به همراه ماشین سازی، شهرداری ماهشهر و شهرداری تبریز به لیگ یک راه یافت، داوود مهابادی را به عنوان سرمربی خود انتخاب کرد و امیدوار است با این مربی که به همراه گهر دورود به مسابقات لیگ برتر صعود کرد، با برق شیراز نیز این خاطره را تکرار کند.


* گل گهرسیرجان: مهیار نوری، اسماعیل کیانی، آرمان شهدادنژاد، مجید جلالی فر،  حامد زمانی و سعید رازانی بازیکنانی هستند که جایگزین خروجی های این تیم شده اند که البته کم هم نبودند. سیرجانی ها فصل گذشته تا هفته های پایانی از مدعیان جدی حضور در لیگ برتر بودند اما افت بدهنگام این تیم در هفته های پایانی باعث شد از کورس رقابت جا بماند؛ آنها این فصل نیز با وینکو بگوویچ ادامه می دهند. رضا درویشی نیز بازیکن دیگری است که با سابقه بازی در تیم های لیگ برتری با تیم گل گهر اضافه شده تا جایگزین بازیکنان تاثیرگذاری نظیر اکبر صغیری شود.


مس کرمان: رامتین سلیمان زاده، محمد خلیلی، سجاد حسامی، نعمت الله بخشی و محمد علیزاده بازیکنانی هستند که تاکنون به تیم مس کرمان پیوسته اند. این تیم که در سال های گذشته میان مدعیان لیگ برتر قرار داشت و در برهه ای به جمع 16 تیم برتر آسیا راه یافت، این روزها با کنار گذاشتن منصور ابراهیم زاده و انتخاب احمد نخعی که موفقیت های خوبی با تیم ب مس داشته، امیدوار به صعود به لیگ برتر هستند؛ آنها فصل گذشته مثل گل گهر سیرجان در هفته های پایانی از قافله مدعیان صعود به لیگ برتر جا ماندند.


مس رفسنجان: حامد محمودی، سعید ابراهیم پور،  علی مرزبان،  حسین رسولی، جواد مولایی و کاظم حیات منش بازیکنانی هستند که تاکنون به مس اضافه شده اند.


اکسین البرز: آلومینیوم اراک، صبای قم، ماشین سازی تبریز، فجرسپاسی شیراز و راه آهن تیم هایی هستند که هنوز فعالیتی در پنجره تابستانی نداشته اند.


* مالکان اکسین البرز خواهان انتقال امتیاز تیم به استان مازندران شده اند؛ موضوعی که مورد قبول سازمان لیگ قرار ندارد.


* دو تیم ماشین سازی و صبا نیز هنوز نتوانسته اند خود را از شوک سقوط خارج کنند.


* تیم آلومینیوم نیز با مشکلات مالی دست به گریبان است و باید ببینیم چه سرنوشتی  انتظار تنها نماینده استان مرکزی را می کشد.

  


سه‌شنبه 30 خرداد ماه 1396 ساعت 02:03
مس واقعا توی تقل انتقالات خوب بود و خریدهای بزرگی انجام داد . به امید موفقیت
سه‌شنبه 30 خرداد ماه 1396 ساعت 02:05
ما فقط دو تا مهاجم میخواهیم و دیگر تموم. بقیه تیم عالی هستند. راستی دروازبان دوممون هم رفت که. رامین شکیبا حسن رفیعی یا یه دروازبان دوم دیگه بذاریم که پشت سر رضا حیدری باشه.
سه‌شنبه 30 خرداد ماه 1396 ساعت 02:05
امسال کار خیلی سخته ولی با این بازیکنان جوان و باانگیزه و این تیم فوق العاده قطعا موفق میشویم
بهرام عزیزی
0
3
سه‌شنبه 30 خرداد ماه 1396 ساعت 02:08
حاجی مسعودزاده خدا خیرت بده که بازیکن سالاری رو در کرمان تموم کردی. دعای همه کرمانی ها پشت سر توه. بازیکن جدا شده امسال توی مغازه من فحش داد و گفت کرمان و مردم کرمان .... من ازش نمیگذرم خدا هم ازش نگذرد.
سه‌شنبه 30 خرداد ماه 1396 ساعت 02:08
خدا پشت و پناه این تیم است چون مردم سال های سال بود که منتظر یک تیم و باشگاه پاک و سالم بودند
نام‌ :
ایمیل :
نمایش داده نمی‌شود
تلفن :
نمایش داده نمی‌شود
وبگاه‌ :
متن :
 

امتیاز هواداران مس به بازیکنان مس در بازی با شهرداری آستارا