شماره‌ی خبر : ‌1877 | تعداد بازدید : 1331
چهارشنبه 17 خرداد ماه 1396 ساعت 12:35

یاداشت وارده/ در ستایش یک تصمیم منحصر به فرد

آنها که بازیهای نخعی را دیده اند می دانند هافبک با اخلاق، طراح و باهوش سالهای نه چندان دور فوتبال کرمان، اگر بد شانسی نیاورده بود و دوران فوتبالش با لیگ برتری شدن مس کرمان توام شده بود، قطعا به یکی از ملی پوشان نام آور فوتبال ایران تبدیل می شد.

یاداشت وارده/ در ستایش یک تصمیم منحصر به فرد

سینا خسروی خبرنگار نشریه مردم سالاری: تغییر مداوم سرمربی تیم، آنگونه که کشورهای حاشیه خلیج فارس به آن مشهورند، در طول سالهای مختلف، آنچنان بر پیشانی تیم متمول صنعت مس کرمان حک شده که بعید است بتوان تا سالها آثار آن را زدود.

محمود یاوری، بیژن ذوالفقارنسب، امیر قلعه نویی، فرهاد کاظمی، نادر دست نشان، صمد مرفاوی، ابراهیم قاسم پور، پرویز مظلومی، جلال طالبی، جلال چراغپور، مجتبی تقوی، منصور ابراهیم زاده و اکبر میثاقیان نام های بزرگ فوتبال ایران هستند که هریک در مقطعی نیمکت داغ و البته بی وفای مس کرمان را تجربه و میلیاردها تومان سرمایه استان را از مرزهای جغرافیایی این استان خارج کرده اند. به اینها اضافه کنید بلاژویچ و بوناچیچ و بگوویچ و دلارهای خروجی از این کانال.

یادمان نرفته که چه رفتاری با مرحوم مهدی محمدی شد و چگونه با تنها سرمربی کرمانی بزرگترین تیم کرمان برخورد شد و امروز احمد نخعی سکان دار این تیم  شده و چه انتصاب به جایی و امید که با او نرود آنچه با مرحوم محمدی رفت.

آنها که بازیهای نخعی را دیده اند می دانند هافبک با اخلاق، طراح و باهوش سالهای نه چندان دور فوتبال کرمان، اگر بد شانسی نیاورده بود و دوران فوتبالش با لیگ برتری شدن مس کرمان توام شده بود، قطعا به یکی از ملی پوشان نام آور فوتبال ایران تبدیل می شد.

پس کاپیتان، تا اینجا شرط لازم برای تبدیل شدن به یک سرمربی موفق را دارد، بله او یک فوتبالیست برجسته در فوتبال این دیار بوده است. اما شروط کافی چطور؟ احمد نخعی شانس این را داشته که مکتب ناصر حجازی را درک کرده و این مهم در کنار اخلاق مداری این مربی کرمانی می تواند برگ برنده ای برای او محسوب شود.

علاوه بر این نخعی چه به عنوان بازیکن، چه کاپیتان، چه سرپرست و چه دستیار در کنار اکثر نام های بزرگ داخلی و خارجی که اسامی ایشان در بالا ذکر گردید، حضور داشته و با مکاتب مختلف مربیگری و میزان سازگاری هرکدام با فوتبال کرمان غریبه نیست.

شاخصه مهم دیگر نخعی این است که راه چند ده ساله را یک شبه نپیموده و کار در تیم های پایه را هم تجربه نموده است. او کار با جوانان را در کارنامه دارد و حضور در لیگ های سخت و فرسایشی پایین را با مس نوین آزموده است.

نخعی تجربه صعود را هم دارد و مس نوین را از لیگ سوم به لیگ دوم رساند. این ها در کنار جاذبه اخلاقی آقای "صمیمی"، از اویک سرمربی منحصر بفرد در فوتبال کرمان ساخته است.

بدون شک احمد نخعی مناسب ترین گزینه برای هدایت نارنجی پوشان است و این مهم تنها در کنار حمایت تماشاگران و مدیران کرمانی و اعتماد و ثبات محقق خواهد شد. او یک شخصیت منحصر بفرد فوتبالی است که برای شکل گیری و تکاملش هزینه زیادی شده، او می تواند زیدان کرمانی ها باشد، اگر بخواهد و اگر بخواهیم.


چهارشنبه 17 خرداد ماه 1396 ساعت 14:40
اگه قراره نخعی مجانی کار کنه که ......باید به حال تیم تاسف بخوریم که مربی اش در چه سطحی قرار داره ولی اگه قراره مبلغ بگیره که خوب ایشان بگیره یا مثلا ابراهیم زاده یا....چه فرقی به حال دیگران میکنه بعدشم این و بدونین هر چقدر پول بدین همون قدر آش میخورین خواهید دید تا هفته نهم و دهم چند برابر الان به هما نهایی که فکر میکنین گرونن میدین تا یکی تیم رو تحویل بگیره ......
:: پاسخ خوانندگان به این نظر ::
1) خسرو  1396/03/17 ساعت 19:50
خدایی خودت فهمیدی چی نوشتی؟؟!! ادمین اینا رو تایید نکنه خداوکیلی.طرف معلومه چکاره است.حرف از پول میزنه!!! خب معلومه دلاله مربیه.خجالت داره به خدا
حمایت بومی ها
8
2
چهارشنبه 17 خرداد ماه 1396 ساعت 15:15
سلام میخواستم بگم سرمربی که خداروشکر کرمانی شد دیگه چرا میخواین مربی بدنساز خارجی بیارید وقتی سرمربی بومی هست تا تدارکات تیم باید بومی گذاشت که همدیگه رو درک کنن اینجوری خوبه و اگر کمک غیر بومی بیارید همدیگه رو درک نمیکنند و فقط اینجوری اسم کرمانی خراب میشه خواهشمندم وقتی مربی بومی خوب داریم همه رو بومی کنیم این درخواست ما از شماست
:: پاسخ خوانندگان به این نظر ::
1) حسین   1396/03/17 ساعت 19:52
به نظرم من استفاده از کمک مربی خارجی خوب و بدنساز خارجی خوب خیلی لازمه یهویی همه بومی شن هم که درست نیست
چهارشنبه 17 خرداد ماه 1396 ساعت 17:14
تمام قد حامی مربی بومی,خوش اخلاق, وبااتیه تیم شهرمان اقای نخعی هستیم.
چهارشنبه 17 خرداد ماه 1396 ساعت 19:52
همه جوره تا اخرش هستیم
چهارشنبه 17 خرداد ماه 1396 ساعت 19:53
بی اخلاقی عای بعضی ها را یادمان نمیرود و تا انتها و به عشق مس بزرک کرمان هستیم
پنج‌شنبه 18 خرداد ماه 1396 ساعت 11:28
سوال چرا سایت ورزش سه در دو مقاله جدا گانه اینقدر متناقض درباره تیم مس کرمان می نویسد این تناقض از کجا سرچشمه می گیرد (در تاریخ 15 و16 ) اردیبهشت باتشکر
نام‌ :
ایمیل :
نمایش داده نمی‌شود
تلفن :
نمایش داده نمی‌شود
وبگاه‌ :
متن :
 

امتیاز هواداران به بازیکنان مس در بازی با شهرراز