شماره‌ی خبر : ‌1870 | تعداد بازدید : 1194
دوشنبه 15 خرداد ماه 1396 ساعت 15:34

موفقیت نخعی موفقیت جامعه فوتبال کرمان است

جامعه‌ی فوتبال کرمان و هواداران باشگاه مس که انواع واقسام اسامی بزرگ فوتبال ایران را روی نیمکت خود تجربه کردند باید این حق را هم به جامعه‌ی مربیان فوتبال کرمان بدهند تا فرصت نشستن برروی نیمکت مس را داشته باشند.

موفقیت نخعی موفقیت جامعه فوتبال کرمان است

سرانجام انتظارها برای هواداران مس به پایان رسید و تکلیف نیمکت این تیم برای فصل آتی رقابت‌های لیگ دسته اول کشور مشخص شد و احمد نخعی به عنوان سرمربی این تیم معرفی گردید.

طبیعی است که با هر انتخابی سیل نظرات مثبت و منفی پیرامون آن نیز جاری شود و دیدگاه‌های مختلف در رابطه با آن اعلام گردد اما  با توجه به اینکه انتخاب احمد نخعی به عنوان سرمربی مس سبب شکسته شدن یک طلسم بیست ساله برروی نیمکت مس برای انتخاب یک سرمربی قطعی کرمانی بوده است، این انتخاب کاملا خاص و قابل توجه بوده است.

نخعی یکی از شناخته ‌شده‌ترین چهره‌های فوتبال در کرمان است... او پیش از تولد تیم فوتبال مس کرمان در بالاترین سطح فوتبال استان و در تیم شهرداری یک مهره‌ی کاملا قابل اتکا برای تیم خود بود.

با راه‌اندازی تیم مس کرمان، نخعی از اولین بازیکنان کرمانی بود که در تیم مس درخشید و در دهه‌ی هفتاد و اواسط هشتاد با این تیم در رقابت‌های لیگ دو و لیگ یک بازی کرد و سال‌ها بازوبند کاپیتانی و شماره‌ی هفت این تیم را هم در اختیار داشت.

نخعی که از بازیکنان با اخلاق فوتبال کرمان ومس محسوب می‌شد آنقدر مقبولیت فنی داشت که بلافاصله بعد از آویزان کردن کفش‌های خود در سال 84 در کادر فنی تیم مس کرمان قرار بگیرد و به عنوان کمک نادر دست‌نشان و به همراه مهدی محمدی فقید، در راس تیمی باشند که برای اولین بار مس را به لیگ برتر رساندند.

نخعی در لیگ برتر هم مربی تیم مس کرمان بود و کمک مربیانی مثل مظلومی،کاظمی وقلعه‌نویی در تیم مس کرمان در لیگ برتر بود.

احمد نخعی چند سالی به تکمیل دانش مربیگری خود پرداخت و در تیم‌های پایه مس به مربیگری و کسب تجربه ادامه داد و در سال 92 یکبار دیگر برروی نیمکت تیم مس کرمان در لیگ برتر و این بار به عنوان سرپرست تیم قرار گرفت.

با سقوط تیم مس به لیگ یک نخعی یک بار دیگر در سال 94 به عنوان سرپرست تیم مس کرمان برگزیده شد اما او بعد از این سال اعلام کرد که دیگر سمت مدیریتی در تیم‌های مس قبول نمی‌کند و تنها به عنوان مربی در این باشگاه فعالیت می‌کند.

نخعی که در ده سال گذشته تجربه‌ی زیادی در زمینه‌ی تیم‌های مختلف مس کسب کرده بود، در فصل گذشته اوج افتخارات خود با یکی از تیم‌های باشگاه مس به عنوان سرمربی را کسب کرد و موفق شد به همراه تیم مس ب و برای اولین بار در تاریخ باشگاه مس، این تیم را از لیگ دشوار دسته سوم در یک صعودی تاریخ ساز به دسته دوم کشور برساند.

پس از این موفقیت بزرگ از سوی احمد نخعی بود که مشخص شد اعتماد به مربیان کرمانی برای تیم مس می‌تواند نتایج مثبتی به همراه داشته باشد و برای اولین بار بحث استفاده از مربیان بومی در کادر فنی مس به عنوان سرمربی،جدی‌تر از قبل مطرح گردید.

البته پیش از این در چند مقطع مهدی محمدی فقید به عنوان سرمربی به طور موقت روی نیمکت مس نشسته بود وحتی یک بار در سال 88 به عنوان سرمربی قطعی نیز با او از سوی باشگاه مس قرارداد امضا شد اما عمر سرمربیگری یک کرمانی برروی نیمکت مس بیشتر از چند روز طول نمی‌ک‌شید تا اینکه باشگاه مس در این فصل تصمیم گرفت که از احمد نخعی کرمانی به عنوان سرمربی قطعی روی نیمکت خوداستفاده کند.

باشگاه مس که در چند سال گذشته و به خصوص فصل قبل بازی‌های لیگ یک گسترش دایره‌ی استفاده از بازیکنان کرمانی در ترکیب خود را در سیاست کاری‌اش قرار داد، در این فصل سرانجام دیگر دین خود به جامعه‌ی فوتبال یعنی استفاده از مربیان بومی را ادا کرد و از همین رو این فصل، سالی بسیار حساس برای جامعه‌ی فوتبال کرمان محسوب می‌شود.

در چند سال اخیر و به خصوص فصل قبل که بازیکنان بومی کرمانی نتوانستند در صعود دوباره مس به لیگ برتر توفیق بزرگی کسب کنند و تیم بیشتر بنا به مسائل حاشیه‌ای زمین گیر شد، در استفاده از بازیکنان بومی درترکیب مس تردیدهایی پیش امد و نظرهای متفاوتی مطرح گردید که همگان امیدوارند این قضیه در رابطه با مربیان بومی متفاوت باشد و این بار به طور واقعی شاهد اتحاد و همدلی در بین جامعه‌ی فوتبال کرمان وفراتر از شعارهای ظاهری باشیم تا درصد استفاده و اعتماد به مربیان کرمانی نه فقط در استان که در تمام کشور بیشتر شود.

فصل قبل باشگاه سپیدرود به یکی از مربیان جوان و بومی خود اعتماد کامل کرد و علی نظرمحمدی رشتی زمانی توانست سپیدرود رشت را علی‌رغم همه مشکلات مالی و غیر مالی‌اش لیگ برتری کند که اتحاد واقعی وهمه جانبه‌ای در رشت پیرامون تیم سپیدرود شکل گرفت... اتحادی که البته سال‌هاست در کرمان وجود ندارد و فصل قبل نیز انسجام تیمی مس در هفته‌های حساس پایانی به دلیل همین عدم اتحاد و همدلی از بین رفت.

یکی از مزیت‌های اصلی مربیان بومی در راس تیم‌های منطقه‌ی خود در فوتبال ایران همین نکته بوده است که بیش از مربیان غیربومی انسجام تیمی خود را حفظ می‌کردند و در همین فصل در لیگ برتر اکبر پورموسوی با همین حربه تیم بحران زده‌ی استقلال خوزستان را با شخصیتی بسیار بالا در رقابت‌های لیگ برتر و جام باشگاه‌های آسیا حفظ کرد.

حالا که باشگاه مس این احساس را کرده است که در چند سال اخیر و در رقابت‌های لیگ یک، انسجام درون تیمی و اتحاد داخلی تبدیل به حلقه‌ی مفقوده‌ای برای موفقیت تیم مس شده است، با استفاده از تجربه‌ی مربیان بومی هر منطقه، این ریسک را در تیم این فصل خود انجام داد وسرانجام استارت استفاده از یک مربی بومی را در راس تیم خود زد تا در کنار بحث فنی تیم که با شروع بازی‌های لیگ یک این فصل، باید در بالاترین سطح خود باشد، انسجام و اتحاد تیم نیز از سوی سرمربی تیم در بالاترین سطح و در مدت زمان تمامی بازی‌ها باقی بماند.

بدون شک در بین گزینه‌های کرمانی احمدنخعی شایستگی این اعتماد را داشته است... او که تجربه‌ی بسیار خوب از بازی در بالاترین سطح تیم مس داشته است، به عنوان مربی و سرپرست نیز روی نیمکت مس نشسته است تا هم در زمینه‌ی فنی و هم در زمینه‌ی مدیریتی صاحب تجربه‌ی بسیار خوبی باشد که باید در این فصل آن را به بهترین شکل ممکن برای تیم فوتبال مس ارایه کند.

همچنین نخعی بعد از حدود ده سال یکی از تیم‌های باشگاه مس را به قهرمانی یک لیگ کشوری رساند و با کسب عنوان نخست تیم مس ب در لیگ دشوار دسته سوم و صعودش به لیگ دو، به نوعی بزرگترین موفقیت فصل قبل باشگاه مس کرمان را رقم زد.

شاید خیلی‌ها عدم تجربه‌ی نخعی در راس یک تیم بزرگ را نقطه‌ی ضعف او بدانند و در این زمینه قطعا نخعی باید با عملکرد خود این نگرانی را رفع کند ولی لازم به یادآوری است که بسیاری از مربیان بزرگ دنیا در همین تیم بارسلونا و رئال مادرید اسپانیا نیز دقیقا همین مسیر احمد نخعی را برای رسیدن به تیم اصلی وموفقیت طی کرده‌اند.

پپ گواردیولا بازیکن صاحب نام تیم بارسلونا در سال‌های دور، بعد از آنکه در تیم‌های پایه بارسلونا و به خصوص در تیم ب این باشگاه تجربه کسب کرد، با اعتمادی که از سوی باشگاه بارسلونا به او شد در یکی از دشوارترین مقاطع این باشگاه، سرمربی این تیم شد و اتفاقا موفق شد نه تنها سال‌های بحرانی این باشگاه را تمام کند که سبکی جدید در فوتبال بارسلونا پیاده کند..

این تجربه‌ای بود که باشگاه رئال مادرید نیز از آن به نحو احسن استفاده کرد و زین‌الدین زیدان را به عنوان یکی از اسطوره‌های باشگاه خود، بعد از کسب تجربه در تیم ب رئال مادرید در راس کادر فنی تیم خود قرار داد و امروز بهره‌ی آن را با جام‌های گوناگون برمی دارد...

بهرشکل این تجربه‌ای بود که باشگاه مس کرمان نیز بعد از سه سال عدم توفیق در صعود به لیگ برتر از ان بهره جسته است و امسال به طور واقعی طرحی نو برای نیمکت خود درانداخته است و با انتخاب احمد نخعی به دنبال پوشش حلقه‌های مفقوده‌ی خود در سال‌های گذشته است.

استفاده از مربیانی که به نوعی نماد آن باشگاه محسوب می‌شوند، و در آن تیم، سال‌ها به عنوان بازیکن، کاپیتان و مربی کار کرده‌اند، می‌تواند نقاط ضعف را بهتر مشخص و آن‌ها را رفع نماید.

جامعه‌ی فوتبال کرمان و هواداران باشگاه مس که انواع واقسام اسامی بزرگ فوتبال ایران را روی نیمکت خود تجربه کردند باید این حق را هم به جامعه‌ی مربیان فوتبال کرمان بدهند تا فرصت نشستن برروی نیمکت مس را داشته باشند. با همه تفاسیری که گفته شد قطعا احمد نخعی یکی از بهترین گزینه‌هایی بود که باشگاه مس می‌توانست به وی اعتماد کند و حالا باید منتظر صحفه‌ای جدید در تاریخ تیم فوتبال مس با سبک جدید کاری روی نیمکت این تیم بود.

شاید امروز خیلی از مربیان کرمانی خود را محق‌تر از نخعی برای نشستن برروی نیمکت مس بدانند و برای آن نیز تفاسیر خاص خود را داشته باشند ولی آن‌ها قطعا می‌دانند که موفقیت احمد نخعی برروی نیمکت مس به نوعی موفقیت آن‌ها در سال‌های بعد برای رسیدن به نیمکت این تیم کرمانی می‌باشد و اگر خدای ناکرده نخعی نتواند از پس مسئولیت سنگین خود بربیاید، بیشتر از شخص نخعی، این جامعه‌ی مربیان فوتبال کرمان است که هم در کرمان و هم در کشور متضرر می‌شود...


سه‌شنبه 16 خرداد ماه 1396 ساعت 01:13
گرچه مقایسه پپ گواردیلا و زیدان و سیستم آموزشی مربیان و بازیکنان باشگاه هایی مثل بارسلونا و رئال با مربیان داخلی و سیستم آموزشی کشور خودمون به نوعی قیاس مع الفارق محسوب میشه و نتیجه گیری اینکه آقای نخعی هم مثل اونها موفق خواهد شد غلط است ولی با این توضیحاتی که دادید (سابقه آقای نخعی و حلقه مفقوده موفقیت مس در این سالها یعنی عدم اتحاد و همدلی واقعی در این چندسال و...) و دلایلی که آوردید ( یکی از مزیت‌های اصلی مربیان بومی در راس تیم‌های منطقه‌ی خود در فوتبال ایران همین نکته بوده است که بیش از مربیان غیربومی انسجام تیمی خود را حفظ می‌کردند یا استفاده از مربیانی که به نوعی نماد آن باشگاه محسوب می‌شوند، و در آن تیم، سال‌ها به عنوان بازیکن، کاپیتان و مربی کار کرده‌اند، می‌تواند نقاط ضعف را بهتر مشخص و آن‌ها را رفع نماید و...) و مطلوب بودن نفس کار یعنی اعتماد و بها دادن به نیروهای بومی و جوون شهر خودمون، بیش از پیش به این انتخاب امیدوار شدم ولی هوادارا حق دارن نگرانی هایی داشته باشن برای همین چندتا نکته خیلی مهم این وسط می مونه که باید بهش توجه بشه؛ اول اینکه با این صحبتهایی که شما کردین و همه هوادارا هم تقریبا کم و بیش می دونستن، همیشه کارشکنی هایی از سوی برخی افراد که با کوتاه شدن دستشون از باشگاه مس منافع شخصیشون به خطر می افتاده (حالا چه در خود مجموعه مس و چه کلا ورزش و فوتبال کرمان) صورت گرفته و مطمئن باشید از این پس هم خواهند کرد..!! سوال اینه که چه تضمینی هست که دوباره از این اتفاقا نیوفته و در واقع چه تدبیری از سوی مدیریت و کادر فنی باشگاه اندیشیده شده که دوباره یک عده ای سر بزنگاه صعود، اتحاد درونی مس رو به هم نزنن..!!؟ دوم اینکه همه می دونن اگه امثال گواردیولا و زیدان و بقیه موفق بودن یکی از دلایلش وجود یک تیم کاملا حرفه ای از کمک مربیان و آنالیزورای قوی کنارشون هست لطفا بگید مدیریت چه فکری برای این موضوع کرده و آیا برای تقویت ایشان اقدامی خواهد کرد یا نه؟
:: پاسخ خوانندگان به این نظر ::
1) خسرو  1396/03/17 ساعت 20:12
خدابی دم اقا مهران گرم.پیام ها را می خوانی میفهمی کی هوادار واقعی است و کی بدخواه مس.مثل اینکه باشگاه برای تقویت کادرفنی،یک تمرین دهنده خوب و بدنساز خوب از خارج می اورند که کار بسیار ارزشمندی است. همه ما تمام قد پشت سر تیممان هستیم .ممنون از مسولین باشگاه و اعضای تیم بزرک مس کرمان
هوادار مس
2
8
سه‌شنبه 16 خرداد ماه 1396 ساعت 11:51
ما هوادار این تیم رو سپردیم دیگه دست خود خدا
:: پاسخ خوانندگان به این نظر ::
1) محمدعلی  1396/03/17 ساعت 20:08
هیلی جالبه برخی افراد عین داعش حمله کردند به مس و خودشان را جای هواداران جا میزنند،دوست عزیز برو ،ما دلال نمیخواهیم که نگران تیممان باشد.چون باشگاه دست شماها را کوتاه کرده ناراحتین؟؟!!
چهارشنبه 17 خرداد ماه 1396 ساعت 10:41
احمد آقا مربی توانا و بادانشی هستن البته باید تمام نهادهای استان همکاری کنن تا انتخاب سرمربی بومی بدل به یه فرصت برای پیشرفت جامعه مربیان کرمان بشه
چهارشنبه 17 خرداد ماه 1396 ساعت 10:41
احمد آقا مربی توانا و بادانشی هستن البته باید تمام نهادهای استان همکاری کنن تا انتخاب سرمربی بومی بدل به یه فرصت برای پیشرفت جامعه مربیان کرمان بشه
نام‌ :
ایمیل :
نمایش داده نمی‌شود
تلفن :
نمایش داده نمی‌شود
وبگاه‌ :
متن :
 

امتیاز هواداران مس به بازیکنان مس در بازی با شهرداری آستارا