شماره‌ی خبر : ‌1829 | تعداد بازدید : 1085
یکشنبه 31 اردیبهشت ماه 1396 ساعت 10:48

ابوحیدری: نبود پیست چوبی دست ما را بسته می‌کند

فکر می‌کنم باید به مربیان (ایرانی یا خارجی فرقی نمی‌کند) فرصت سه، چهار ساله داده شود مانند مالزی که به مربی استرالیایی خود 13 سال فرصت داد و اکنون آن‌ها مدال المپیک و جهان خود را گرفتند.

ابوحیدری: نبود پیست چوبی دست ما را بسته می‌کند

سرمربی تیم دوچرخه‌سواری مس کرمان که به تازگی به عنوان سرمربی تیم ملی دوچرخه‌سواری کشورمان منصوب شده است،پس از این انتصاب در رابطه با وضعیت تیم ملی دوچرخه‌سواری صحبت می‌کند.

محمد ابوحیدری در رابطه با وضعیت انتصاب خود برای هدایت تیم ملی می‌گوید: اگر می‌خواهیم پیشرفت کنیم باید به مربیان فرصت حداقل چهار ساله داده شود.

 ابوحیدری پس از انتخاب شدن به عنوان سرمربی دوچرخه سواری سرعت ایران درباره‌ی این که فکر می‌کند چقدر بتواند انتظارات را از تیم ملی دوچرخه سواری سرعت ایران برآورده کند، بیان کرد: در مورد مربیان ایرانی چندین مشکل وجود دارد که در جلسه کمیته فنی هم عنوان کردم. یکی از موارد این است که مربیان خارجی هر چیزی که درخواست کنند پذیرفته می‌شود اما مربیان ایرانی باید خیلی کلنجار بروند تا حرف‌شان به کرسی بشیند. موضوع دیگری هم که وجود دارد قبلا مربیان خارجی به صورت مقطعی آورده می‌شد و به آن‌ها اعلام می‌شد باید در سه ماه نتیجه بگیرند و بعد از آن با آن‌ها قرارداد یک‌ساله بسته می‌شود. مربی خارجی هم تمام توان خود را می‌گذاشت تا رکابزنان را به اوج برساند و دیگر مهم نبود برای بعد چه اتفاقی می‌افتد.

او ادامه داد: از این رو فکر می‌کنم باید به مربیان (ایرانی یا خارجی فرقی نمی‌کند) فرصت سه، چهار ساله داده شود مانند مالزی که به مربی استرالیایی خود 13 سال فرصت داد  و اکنون آن‌ها مدال المپیک و جهان خود را گرفتند. به هر حال ورزشکاران فراز  و فرود دارند و باید این مسائل را تحمل کنند. اگر می‌خواهیم پیشرفت کنیم باید به مربیان فرصت داده شود.

وی در مورد این که در حال حاضر اصلی‌ترین برنامه تیم ملی بازی‌های داخل سالن آسیا است یا خیر؟ گفت: برنامه‌هایم را به کمیته فنی فدراسیون ارائه کردم. هدف ما در این شش ماه بازی‌های داخل سالن آسیاست و در کنار آن حضور در کاپ‌های آسیایی تایوان و ژاپن را با دو تیم بزرگسالان و امید در برنامه داریم تا بتوانیم ورودی کاپ‌های جهانی را به دست آوریم. پس از آن برنامه‌های‌مان را برای بازی‌های داخل سالن آسیا، قهرمانی آسیا و کاپ‌های جهانی (اگر سهیمه ورودی را گرفته باشیم) تنظیم می‌کنیم.

ابوحیدری در پاسخ به این پرسش که فکر می‌کند تا بازی‌های داخل سالن آسیا برنامه‌هایش عملی شود تا شاهد مدال‌آوری رکابزنان سرعتی باشیم؟ تصریح کرد: موضوعی که کارمان را سخت کرده این است که اعلام شده استرالیا و نیوزلند در بازی‌های داخل سالن آسیا حضور دارند. این دو کشور تیم‌های اول و دوم جهان بوده‌اند و کار ما خیلی سخت شده است. البته برنامه‌ریزی ما برای سهمیه المپیک است و می‌خواهیم آن را به دست بیاوریم و فکر می‌کنم جدا از سخت شدن کارمان، حضور این دو تیم می‌تواند در پیشرفت رکابزنان تاثیر داشته باشد.

مربیتیم دوچرخه‌سواریمس در پاسخ به این پرسش که پتانسیل دوچرخه‌سواری سرعت در رده امید در حدی هست که یک تیم خوب داشته باشیم؟ تاکید کرد: نفرات خوبی در رده امید داریم اما حالا اگر بخواهیم واقعا نتیجه بگیریم،  یک نفر از تیم بزرگسالان "ب" در کنار آن‌ها می گذاریم درکل بستگی به عملکرد خود نفرات امید و زمان‌هایی که ثبت می‌کنند دارد.

مربی تیم ملی در مورد این که با توجه به نبود پیست چوبی در ایران به چه صورت قرار است با این مشکل کنار بیاید؟ تصریح کرد: واقعا معضلی که دست و پای ما را بسته نداشتن پیست چوبی است. چرا که تکنیک در پیست چوبی متفاوت از پیست سیمانی است. از طرفی اکثر مسابقات در تقویم اتحادیه جهانی نیز در زمستان و در پیست چوبی سرپوشیده برگزار می‌شود. ما نیز برای این که رکابزنان را بتوانیم به اوج برساینم مشکل هوا و نبود پیست چوبی را داریم. حالا وزارت ورزش قول داده تا پایان سال پیست ساری را تحویل دهد اما این که چقدر عملی شود را نمی‌دانم.

 


نام‌ :
ایمیل :
نمایش داده نمی‌شود
تلفن :
نمایش داده نمی‌شود
وبگاه‌ :
متن :
 

نظر شما در رابطه با بازی مس و آریو