شماره‌ی خبر : ‌1810 | تعداد بازدید : 1278
یکشنبه 24 اردیبهشت ماه 1396 ساعت 11:24

نعمتی الگویی برای ورزشکاران کشور چین!دعوت کماندار باشگاه مس برای شرکت در انتخابات

زهرا کاملا با شخصیتی باز و تجارب ارزشمندی که از آن بهره می‌برد به یک کماندار کامل تبدیل شده است. ذهن او برای تحمل فشار از قدرت بالایی برخوردار است و این یک ویژگی منحصر به فرد برای بهترین ورزشکار است.

نعمتی الگویی برای ورزشکاران کشور چین!دعوت کماندار باشگاه مس برای شرکت در انتخابات

کماندار باشگاه مس کرمان دیگر کاملا یک چهره‌ی جهانی است و حالا بسیاری از ورزشکاران کشورهای دیگر، زهرا نعمتی را الگوی خود قرار می‌دهند.

زهرا نعمتی هنوز تصمیم نگرفته که آیا در رقابت‌های تیراندازی با کمان قهرمانی جهانی معلولان شرکت کند یا نه. این مسابقات 5 ماه دیگر در پکن برگزار خواهد شد. با این حال «وو چونیان»، رقیب چینی نعمتی، امیدوار است که این اتفاق بیفتد. حضور نعمتی به «وو» این فرصت را می‌دهد تا شکست مقابل کماندار ایرانی در فینال بازی‌های پارالمپیک ریو 2016 را تلافی کند.

این دو کماندار برای دفعات معدودی در رقابت‌های ریکرو زنان با هم رو به رو شده‌اند. هر بار رویارویی آنها رقابت تنگ و فشرده‌ای در پی داشته است.

نعمتی که در بازی‌های پارالمپیک 2012 لندن هم به عنوان قهرمانی رسید، در سطح پارالمپیک درخشیده و «وو چونیان» در سطح جهانی افتخار کسب کرده است. این کماندار چینی در رقابت‌های جهانی دوناشینگن آلمان که در سال 2015 برگزار شد موفق شد 3 مدال طلا ببرد.

«وو» در خصوص رقابت با زهرا نعمتی به سایت کمیته بین‌المللی پارالمپیک گفت: «زهرا کاملا با شخصیتی باز و تجارب ارزشمندی که از آن بهره می‌برد به یک کماندار کامل تبدیل شده است. ذهن او برای تحمل فشار از قدرت بالایی برخوردار است و این یک ویژگی منحصر به فرد برای بهترین ورزشکار است.»

اما قبل از اینکه «وو» بخواهد درباره رویارویی با زهرا نعمتی فکر کند ابتدا باید به تیم ملی چین دعوت شود که انتخابی این رقابت‌ها در پایان این ماه انجام خواهد شد.

از سوی دیگر نعمتی تمرکز خود را بر روی رقابت‌های کمانداران سالم قرار داده است. او در پارالمپیک ریو از حمایت تماشاگران برزیلی بهره می‌برد. نعمتی هفته‌ها قبل از آغاز پارالمپیک در بازی‌های المپیک تاریخ سازی کرده بود و به همین علت محبوب دل برزیلی‌ها شده بود.

نعمتی در رقابت‌های قهرمانی جهان دوناشینگتن شرکت نکرد. او می‌دانست که کمانداران شرکت کننده در آن رقابتها از حضور وی در آن مسابقات لذت می‌برند و این به خاطر موفقیت‌هایی است که او به دست آورده است. نعمتی از اینکه سطح بالایی از قدرت و رقابت را در یک مسابقه به میان می آورد، احساس خوبی دارد.

نعمتی گفت: «این موضوع همه رقبای مرا تحریک می‌کند تا به سطوح بالاتری برسند. از آنجایی که من در هر دو رویداد المپیک و پارالمپیک شرکت کرده‌ام بسیاری از کمانداران دوست دارند مرا شکست دهند. من همه تجارب خودم را به کار می گیرم تا در المپیک و پارالمپیک آینده از آنها استفاده کنم. با علاقه فراوان تمرینات خود را پیگیری می‌کنم تا بتوانم در المپیک آینده شرکت کنم. رقبای بسیاری دارم که همه آنها کمانداران درجه یکی هستند و من مشتاقانه می‌خواهم با آنها رقابت کنم.»

«وو» که در حال حاضر دانشجوی دانشگاه ورزش پکن است گفت رقابت با نعمتی نه تنها به او کمک می کند تا بر میزان یادگیری‌اش اضافه شود بلکه نقاظ ضعفش را نیز پیش رویش می‌گذارد تا منجر به پیشرفتش شود.

وی گفت: من برای زهرا از اینکه هم در المپیک و هم در پارالمپیک شرکت کرد احترام قائلم. آرزو می‌کنم یک روز هم من موفقیت‌های او را به دست بیاورم.

ورزشکار پرافتخار باشگاه مس کرمان که با حل مشکل خروجی خود، آماده می‌شود که در رقابت‌های جهانی پیش رو شرکت کند اما این روزها مردم را بیشتر به حضور در پای صندوق‌های رای دعوت می‌کند.

زهرا نعمتی قهرمان پارالمپیک جهان در همایش بزرگ حامیان روحانی از همه مردم خواست تا روز جمعه برای تداوم توسعه به صورت گسترده پای صندوق های رای حضور یابند.

 زهرا نعمتی در همایش بزرگ حامیان حسن روحانی در سالن 12 هزار نفری ورزشگاه آزادی تهران افزود: اگر ایرانی آباد می خواهیم روز جمعه حضور گسترده در پای صندوق های رای داشته باشیم.
وی ادامه داد: با رای دادن در روز جمعه آینده، سرنوشت کشورمان را تعیین و سرنوشت چهار سال آینده خودمان را مشخص کنیم. همه و همه بیاییم تا راه آبادانی ایران ادامه پیدا کند. با خانه نشستن هیچ اتفاقی نمی افتد؛ وعده همه ما روز جمعه پای صندوق های رای برای تدوام توسعه و تصمیم برای عزت و شرف ایران عزیز باشد.

نعمتی ادامه داد: اگر می خواهیم شاهد رشد و بالندگی ایران باشیم و ایران مقابل چشمان تمام جهان بدرخشد، برای یک تصمیم بزرگ و یک انتخاب همه با هم روز جمعه پای صندوق رای باشیم.

 


نام‌ :
ایمیل :
نمایش داده نمی‌شود
تلفن :
نمایش داده نمی‌شود
وبگاه‌ :
متن :
 

امتیاز هواداران مس به بازیکنان مس در بازی با شهرداری آستارا