شماره‌ی خبر : ‌1806 | تعداد بازدید : 1335
شنبه 23 اردیبهشت ماه 1396 ساعت 10:56

سریال قسمت به قسمت مس در سال 95

داستان بازی‌های تیم فوتبال مس در لیگ یک فصل 95-96 از آن داستان‌های ماندگار نشد... هرچند قصه این فصل مس نقاط اوج وافت زیادی داشت وگاهی قهرمان داستان یعنی همان تیم فوتبال مس یک شاهکار به یادماندنی خلق می‌کرد و گاهی نیز با یک شکست تلخ بد موقع به شدت زمی

سریال قسمت به قسمت مس در سال 95

داستان بازی‌های تیم فوتبال مس در لیگ یک فصل 95-96 از آن داستان‌های ماندگار نشد... هرچند قصه این فصل مس نقاط اوج وافت زیادی داشت وگاهی قهرمان داستان یعنی همان تیم فوتبال مس یک شاهکار به یادماندنی خلق می‌کرد و گاهی نیز با یک شکست تلخ بد موقع به شدت زمین می‌خورد اما در نهایت این قصه با نرسیدن کلاغه خود به لانه لیگ برتر، عاقبت وفرجام شادی نداشت تا همیشه در ذهن بماند.

آنچه که از مرور این سریال بر می‌آید این است که در قسمت‌های آخرین این سریال و در حالی که چشم‌های زیادی منتظر بود تا قهرمان داستان این سریال با فرجامی خوش خود را در اذهان ماندگار کند، اما این قهرمان داستان با گرفتن اسلحه به سمت خودش خودکشی تلخی انجام داد تا این سریال تراژیک پایانی با اشک و اندوه به همراه داشته باشد...

مس کرمان2-2 سپاسی شیراز

لیگ دسته یک این فصل از عصر 17 مرداد 1395 بازی مس برابر تیم بحران زده سپاسی آغاز شد. فجری‌ها که حتی تا روز قبل این مسابقه تکلیف روشنی برای بازی نداشتند به کرمان آمدند. خیلی‌ها منتظر رونمایی مس منصور ابراهیم‌زاده در این بازی بودند و اتفاقا در روز خلوت ورزشگاه باهنر این تیم بازی را خوب شروع کرد و با گل علیرضا قاسمی نشان داد قصد دارد بازی‌ها را با گام بلندی بردارد. اما سپاسی روی سه حمله خود دو بار دروازه‌ی مس را باز کرد تا فقط گل دقایق پایانی محمودی اجازه تکمیل فاجعه برای مس در همان هفته‌ی اول را با یک شکست تلخ ندهد. این تساوی در ذوق همه زد و مس را با رده‌ی نازل نهمی استارت زد.

ایرانجوان بوشهر1-1 مس کرمان

بازی در بوشهر برای مس همیشه سخت بوده است به خصوص اینکه مس با نتیجه‌ی بازی اول خود نشان داده بود هفته‌های اول متزلزل گام برمی‌دارد. از همین رو زمانی که احمد زنده‌روح به عادت همیشه‌اش به ایرانجوانگل زد خیلی‌ها نسبت به برد مس‌ در این بازی با قاطعیت سخن نمی‌گفتند تا در نهایت این بازی هم با یک ضربه‌ی پنالتی به سود حریف مساوی شود و مس از این بازی ‌هم به یک آن اکتفا کند و به رده‌ی یازدهم جدول نزول کند.

مس1-1گل گهر سیرجان

برخلاف مس تیم سیرجانی لیگ را با دو پیروزی عالی شروع کرده بود و از همین رو در اولین دربی این فصل مس که روز جمعه 29 مرداد ماه آغاز شده بود خیلی‌ها نگران تداوم حرکت متزلزل مس بودند. زنده‌روح از روی نقطه‌ی پنالتی گل اول مس را به ثمر رساند ولی بازهم این تیم قدرت دفاع از گل خود را نداشت تا بازی یک بر یک شود. در دقایق پایانی تیکدری می‌توانست اولین بازی رسمی خود برای مس را با یک گل جشن بگیرد که بدشانس بود که توپش به تیر خورد تا روند امتیاز گیری مس تغییر نکند و این تیم با یک رده نزول دیگر به رتبه‌ی دوازدهم برسد و زنگ خطر را برای خود کم کم بشنود.

نساجی 0-0 مس

مس راه کسب امتیاز در خارج از خانه را به خوبی یاد گرفته بود و از همین رو بود که موفق شد در زمین سخت نساجی به یک امتیاز خوب برسد. از این تساوی برخلاف تساوی‌های هفته‌های قبل کسی ناراحت نشد ولی باقی ماندن مس در رده‌ی دوازدهم همچنان نگران کننده بود.

مس 2-2 استقلال اهواز

از این بازی بود که صدای همه تقریبا درآمد... تیم مس به چیزی غیر از برد در این بازی نیاز نداشت و با گل‌های دغاغله و تیکدری خیلی زود هم در کرمان برابر تیم بحران‌زده‌ی استقلال اهواز نتیجه‌ی خوب را کسب کرد. اما داستان نیمه‌ی دوم متفاوت شد و بازهم برروی دو حمله‌ی جدی اهوازی‌ها مس دو گل را به راحتی تمام دریافت کرد و خوش‌شانس بود که گل سوم را هم نخورد... با این تساوی خانگی و بد هیبت مس رده‌ی دوازدهمی رسما وارد بحران شد. همه می‌دانستند از دست رفتن این امتیازهای پیاپی خانگی در آخر فصل یقه‌ی مس را به بدترین شکل ممکن خواهد گرفت.

بادران 1-1 مس

در هفته‌ی ششم زمانی که مهدی دغاغله مس را با گل خود در تهران از حریف پیش انداخت همه فکر می‌کردند که این بازی می‌تواند نقطه‌ی پایان بحران‌های مس باشد. اما بازهم تساوی دست از سر مس برنداشت تا با تساوی یک بر یک در تهران مس رسما مس‌آوی لقب بگیرد. هرچند این مساوی خیلی همانند تساوی‌های قبلی نتیجه‌ی آزار دهنده‌ای در خانه تیم بادران نبود ولی بازهم یک مساوی بود!

مس 1-0مس رفسنجان

مس کرمان برای رسیدن به پیروزی در این فصل هفت هفته زمان نیاز داشت تا سرانجام نتایج مساوی خود را تغییر دهد. در دبی ال‌مسینو در کرمان تک گل مهدی دغاغله اولین برد فصل را روز شنبه 27 شهریور برای مس ثبت کرد تا این تیم با 9 امتیاز سرانجام صعود را در جدول بچشد و به رده‌ی یازدهم بیاید.

ملوان2-1 مس

مس که هفته‌ی قبل نشان داده بود از شر تساوی‌ها خلاص شده است،بدعادتی نه چندان جالبی در این هفته کرد و در بازی هشتم خود اولین شکست فصلش را در انزلی و برابر ملوان متحمل شد تا پیروزی هفته‌ی قبل خود را خیلی زود لوث کند. تک گل دغاغله در این بازی سودی برای مس نداشت تا این تیم مجددا به رده‌ی دوازدهم برگردد.

مس 1-0 پارس جنوبی

مس دیگر از کسب تساوی کلافه شده بود و قصد نداشت به این زودی مجددا مساوی بگیرد و از همین رو در یک دیدار جنجالی یکی از تیم‌هایی که البته خیلی کم شکست می‌خورد را در کرمان با تک گل احمد زنده‌روح شکست داد تا با سه امتیاز دومین برد فصل خود به رده‌ی دهم جدول صعود کند.

خیبر 0-0 مس

مس از این هفته بود که با خود حساب کرده بود که در خانه برنده باشد و در خارج از خانه نبازد تا شرایط ایده آلش را در جدول پیدا کند. از همین رو بود که بازی محتاطانه مس در خانه تیم نه چندان قوی خیبر به تساوی بدون گل رسید تا مس با انجام ده بازی در رده‌ی دهم جدول با سیزده امتیاز باشد.

مس 2-0 فولاد یزد

پیش از بازی مس برابراستقلال تهران در ورزشگاه آزادی این بازی برگزار شد تا کل تیم مس یک پارچه انگیزه باشد... همین انگیزه سبب شد که مس یکی از راحت ترین پیروزی‌های فصل خود را کسب کند و با دوگل زنده روح و محسن دلیر مس پس از هفته‌ها به یک رتبه‌ی تک رقمی و هفتمی جدول برسد.

آلومینیوم اراک 0-0 مس

بعد از تعریف و تمجیدهایی که از مس در بازی با استقلال تهران در جام حذفی شد این تیم با روحیه‌ی خوب به اراک رفت و اتفاقا بر اساس روند کاری خود و آنچه که در ذهن داشت وقصد کرده بود بازی‌های بیرون از خانه را نبازد، یک امتیاز خوب از آلومینیوم گرفت هرچند که دو امتیاز نگرفتن مس از این بازی سبب شد که ان‌ها یک رده در جدول افت کنند به رده‌ی هشتم بروند.

مس 0-1 سپیدرود

تساوی‌های پرتعداد بیرون از خانه زمانی به درد مس می‌خورد که این تیم در خانه سه امتیاز را کسب کند اما در هفته‌ای که برای مسی‌ها به شدت گران تمام شد، این تیم در بازی که مستحق باختنش نبود، با یک گل به سپیدرود باخت تا دست خود را در نیم فصل اول حسابی عقب بی اندازد. مس پس از مدت‌ها در خانه باخت تا این تیم بازهم زیر فشار قرار بگیرد و نحسی هفته‌ی سیزدهم این تیم را به رده‌ی یازدهم جدول برگشت بزند.

خونه به خونه 0-0 مس

در ظهر برفی بابل و در روزی که تماشاگران این تیم محروم بودند مس همچنان در خانه‌ی حریفان نمی‌باخت و از زمین خونه به خونه نیز دست خالی برنگشت و در برف پائیزی شمال یک امتیاز گرفت تا در همان رده‌ی یازدهم بماند.

مس 1-1 راه آهن

دیگر کسی در کرمان تحمل از دست رفتن امتیاز خانگی آن هم برابر یکی دیگر از تیم‌های بحران زده را نداشت و از همین رو هیچ چیز غیر از پیروزی برابر راه آهن کرمانی ها را راضی نمی کرد. گل وحید اسماعیل بیگی مس را در آستانه‌ی این برد هم قرار داد اما بازهم غفلت مس سبب شد که این تیم دو امتیاز حیاتی را از دست دهد تا بعد از این تساوی بدترین شعارهای ممکن در اعتراض به نتایج مس در این بازی سر داده شود. با کسب دهمین تساوی فصل ، مس رده‌ی یازدهمی در بدترین روزهای خودش قرار گرفت.

نفت مسجد سلیمان 2-2 مس

مس دیگر می‌دانست با نتایج بد بازی‌های خانگی‌اش دیگر مساوی گرفتن در بازی های بیرون از خانه به دردش نمی‌خورد از همین رو بود که در بازی در زمین مسجد سلیمان با انگیزه‌های برد به زمین رفت و حتی پس از دریافت گل اول پا پس نکشید و با دوگل ابراهیمی و پورشیخعلی در آستانه‌ی انجام کاری بزرگ قرار گرفت اما گل ثانیه‌های پایانی میزبان بازی را مساوی کرد تا مس همچنان در بحران بماند. مس همچنان در رده‌ی یازدهم باقی مانده بود...

مس 3-1 اکسین

آخرین بازی خانگی مس در نیم فصل اول می‌توانست تحولات زیادی را در پی داشته باشد و پیروزی در این بازی می‌توانست حداقل جو را برای تصمیم‌گیری‌های بین فصل راحت‌تر و سبک‌تر کند. گل ثانیه 20 احسان پورشیخعلی مس را از نظر روانی به آرامش رساند. حتی اخراج فرهاد سالاری در دقایق ابتدایی این بازی هم چیزی از انگیزه‌های مس برای برد کم نکرد و دوگل زیبا از مهدی دغاغله اجازه نداد برتری نفری میهمان به سود آن‌ها تمام شود. با پایان این بازی نیم فصل اول کابوس بار مس هم تمام شد ومس از 17 بازی خود 23 امتیاز کسب کرد تا در رده‌ی نهمی لیگ نیم فصل را به اتمام برساند تا همه به انتظار روزهای جدید در نیم فصل دوم ماندند. این آخرین بازی رسمی فرزاد حسین خانی برای مس در این فصل نیز محسوب می‌شد.

سپاسی 0-2 مس

مس برای اینکه ثابت کند در نیم فصل دوم داستانی متفاوت دارد،می‌بایست از همین بازی اول دور برگشت در شیراز خود را اثبات می‌کرد. تغییر و تحولاتی در تیم صورت گرفته بود و نفراتیاز تیم جدا و بازیکنان جدیدی اضافه شده بودند. ابراهیم‌زاده که حکم بقا برروی نیمکت مس گرفته بود در این بازی سیمای تیم خود را متفاوت کرد تا با دو گل رضا ستاری و مهدی تیکدری مس بعد از قریب به یکسال در روز 17 دی به یک پیروزی خارج از خانه برسد و با این سه امتیاز روحیه بخش خود را به رده‌ی هشتم برساند تا ثابت کند برای نیم فصل دوم حرف‌های جدیدی برای گفتن دارد.

مس 1-0 ایرانجوان بوشهر

دومین پیروزی پیاپی از مس می‌توانست در نیم فصل دوم یک تیم کاملا متفاوت بسازد... همین اتفاق هم رخ داد و با تک گل احسان پورشیخعلی مشخص شد مسیر مس در نیم فصل دوم راهی متفاوت از نیم فصل اول و در شروع کار گرفته است. مس بازهم صعود کرد و به رده‌ی هفتم جدول رسید.

گل‌گهر 0-0 مس

دربی برگشت کرمانی‌ها در سیرجان بازهم تقابل مس با یکی از تیم‌های خوب و بالانشین را نشان می‌داد. مس حالا قصد داشت روند امتیاز گیری خود را در نیم فصل دوم ادامه دهد و در روز درخشش آرمان شهدادنژاد مس با یک امتیاز خوب از سیرجان برگشت هرچند این تیم می‌توانست روی سه امتیاز بازی هم حساب کند.  این تساوی مس را یک رده به عقب و به رتبه‌ی هشتمی پاس داد.

مس 2-0 نساجی

مس اصلا قصد نداشت با یک تساوی خانگی بعد از تساویسیرجان نشان دهد در حال و هوای نیم فصل اولش گرفتار است از همین رو بود که در بازی با نساجی به یک پیروزی شیرین دست یافت و با دو گل زنده‌روح و دغاغله روند مثبت حرکتی خود را در دور برگشت بازهم ثابت کرد و رتبه‌ی هفتمی را مجددا تصاحب کرد. در این هفته‌ها مس با صدر جدول اختلاف امتیازی هفت عددی را داشت.

استقلال اهواز 1-5 مس

اوج شاهکار حرکتی مس در نیم فصل دوم.... حالا دیگر همه باور کردند که این تیم با دور رفت کاملا متفاوت شده است وقتی مس با 5 گل در اهواز استقلال بحران زده این شهر را به توپ بست. 5 گل تیکدری، میرزایی، ابراهیمی، تهامی و دغاغله از مس چهره‌ای به شدت قدرتمند ساخت تا با این پیروزی مس با جهشی فوق‌العاده ور سیدن به رده‌ی پنجمی رسما به جمع تیم‌های مدعی سلام دهد.

مس 1-0 بادران

هتتریک پیروزی‌های مس با گل محبوب‌مجاز در این بازی کامل شد و سومین برد متوالی مس در این بازی سبب شد که دیگر همگان مطمئن شوند تیم ان‌ها در جمع مدعیان صعود قرار گرفته است. مس حالا با 39 امتیاز بهترین رتبه‌ی فصل خود که رده‌ی چهارمی بود را تجربه می‌کرد...اوضاع مس در زمستان 95 کاملا بهاری شده بود.

مس رفسنجان 0-0مس

مس کرمان کاملا اوج گرفته بود... در مقابل مس رفسنجان هم از روزهای سیاه ابتدای فصل خود با مربی جدیدش فاصله داشت و همین بازی ال مسینو برگشت را در رفسنجان حساس می‌کرد... مس همچنان از بازی‌های خود امتیاز می‌خواست و در این بازی هم با تک امتیازی که گرفت به خواسته‌اش رسید. مس همچنان در رده‌ی چهارم و سه امتیازی با صدر بود. امیدهای صعود کاملا جوانه زده بود.

مس 0-0 ملوان

اولین سوتی بزرگ مس در نیم فصل دوم... این تیم در این بازی خانگی که نزدیک به ده هزار تماشاگر را به ورزشگاه باهنر برای توشیق مس کشانده بود بازهم یک ناامیدی بدموقع را خلق کرد و با تساوی بدون گل در کرمان و برابر ملوان فرصت طلایی فرار به سمت دو تیم بالای جدول را از دست داد و با سقوط یک پله‌ای به رده‌ی پنجم نشان دهد در قسمت حساس داستان خود دو امتیاز کم اورده است.

پارس جم1-1 مس

مس روی روال خوب خود همچنان قرار داشت و در این بازی بسیار سخت خارج از خانه‌ی خود با گل زیبای زنده‌روح می‌توانست سه امتیاز بسیار مهم را به کرمان بیاورد و جبران امتیاز از دست رفته‌ی بازی با ملوان را هم انجام دهد اما این بار سد بلندی به نام داور بازی انواع واقسام بلاها را بر سر مس آورد و از آفساید گل سالم مس گرفته تا عدم اعلام پنالتی و عدم اخراج بازیکن پارس همه نوع خدماتی را علیه مس انجام داد تا مس به سه امتیاز مهم و سرنوشت ساز دست پیدا نکند. مس در رده‌ی پنجم باقی ماند.

مس 1-0 خیبر

هفته‌های حساس لیگ یک کم کم از راه می‌رسیدند و مس از بازی‌های خود فقط سه امتیاز را می‌خواست... بازی با خیبر در کرمان از همان بازی‌هایی بود که تنها سه امتیازش به درد مس می‌خورد و تک گل ابراهیمی این امتیاز را به حساب مس واریز کرد تا مس بازهم با همان اختلاف سه امتیازی با صدر جدول در کورس صعود اما در رده‌ی پنجم باشد.

فولاد یزد 1-0 مس

مس در بدترین زمان ممکن خودزنی کرد... درست در هفته‌ای که مس می‌بایست با برتری در زمین تیم یزد که از تیم‌های پائین جدول بود، یکبار دیگر خود را به دو رده‌ی بالای جدول برساند، با درگیری و حاشیه‌ای که برای خود ایجاد کرد از قدرت خود کاست و نتوانست با تمام توان به یزد برود تا با ارایه یک بازی پرانتقاد در بدترین زمان ممکن نتیجه را به فولاد یزد واگذار کند و با دادن دومین گاف بزرگ خود در نیم فصل دوم اختلافش را با بالای جدول زیاد کند این آخرین بازی مس در سال 95 بود که بسیار تلخ به پایان رسید.

مس 1-0 آلومینیوم اراک

در اولین بازی سال 96 مس هیچ چیز جز سه امتیاز بازی خانگی برابر آلومینیوم را نمی‌خواست که گل محبوب‌مجاز این موضوع را برای مس تسهیل کرد. مس با این برد در رده‌ی پنجم باقی ماند و امیدهایش برای صعود زنده ماند.

سپیدرود 1-0 مس

تقریبا این بازی فینال گونه می‌توانست تکلیف مس را برای صعود روشن کند. مس در این بازی حساس نه تنها خود امتیاز می‌خواست که بلکه می‌بایست از فرار تیم سپیدرود هم جلوگیری کند. اما مس در این بازی فینال تنها یک نیمه خوب بود و در نیمه‌ی دوم با دادن یک پنالتی بی‌مورد و دریافت گل و عدم جبران آن با سومین گاف بزرگ نیم فصل دوم تقریبا راه‌های صعود را برای خود بست. مس دراین بازی به همه باخت...به داور بی‌تجربه... به صعودخود در این فصل...به شرمندگی برابر هوادارنش...

مس 1-2 خونه به خونه

روزهای بهاری مس برخلاف روزهای زمستانی‌اش شاد پیگیری نمی‌شد... مسی‌ها که کورسویی از امید در این بازی داشتند با شکست بر باد دادند.گل ابراهیمی مسی‌ها را به بازگشت امیدوار کرد اما اشتباهات بچه‌گانه بازیکنان مس بازهم در بازی بزرگ و حساس آن‌ها ادامه داشت تا با شکست دو بر یک برابر خونه به خونه مس به رده‌ی هفتم جدول سقوط آزاد کند و از دره‌ی صعود به لیگ برتر هم عملا سقوط تلخ و مرگباری داشته باشد.

راه‌آهن 1-0 مس

تقریبا از این بازی بود که دیگر هیچکس رمقی برای دنبال کردن نتایج مس نداشت و فقط خبر بازی‌های این تیم حسرت به دل هواداران می‌کرد که چقدر زود باید هیجان صعود به لیگ برتر را از دست بدهند. در روزی که کمتر کسی از کرمان موفق شد بازی مس را برابر راه‌‌اهن ببیند، این تیم بی‌انگیزه یک باخت دیگر در کارنامه‌ی خود ثبت کردتا رکوردهای خوبش در این فصل را رفته رفته همه با هم از دست بدهد...

مس 2-2 نفت مسجد سلیمان

بازی‌های مس و نفت مسجد سلیمان همواره پرگل وتماشایی از کار در آمده بود و در روزی که هر دو تیم تقریبا بدون استرس به مصاف هم رفتند فقط با به ثمر رساندن گل‌های زیاد بود که می‌توانستند برای بازی خود جذابیتی ایجاد کنند. مسی‌ها دوست داشتند آخرین بازی خانگی فصل خود را با پیروزی تمام کنند و دو بار با گل‌های دغاغله و میلاد محمدی در آستانه‌ی این کار هم قرار گرفتند اما گل‌های آن‌ها هر دو بار پاسخ داده شد تا مس دیگر با دیدن رنگ پیروزی غریبه شده باشد.

اکسین 2-0 مس

آخرین بازی مس تنها حسنی که داشت می‌توانست نوید پایان هفته‌های کابوس‌بار آخر را بدهد...نویدی که البته با تداوم کام تلخ کرمانی‌ها وهواداران مس همراه شد ومس با شکست دوبر صفر در بازی آخر فصل خود در نهایت یک رده سقوط نسبت به فصل قبل خود را به جان خرید و در رده‌ی هشتم قرار گرفت. تنها نکته‌ی مثبت این بازی حضور چند بازیکن جوان در ترکیب مس برای آینده بود.... آینده‌ای که خیلی‌ها امیدوارند با قلم و سرنوشتی بهتر از این برای مس رقم بخورد.


شنبه 23 اردیبهشت ماه 1396 ساعت 19:04
فصل جدید بهترین اتفاقات خواهد افتاد. کسایی که وسط زمین راه رفتن و ادعای غیرت کردن باید بروند
دوشنبه 25 اردیبهشت ماه 1396 ساعت 01:27
مشکل از اونجا شروع شد که ابراهیم زاده از بعد بازی فولاد ترکیب کاملا عوض کرد نتیجه ای جز 4باخت نداشت استفاده از بازیکنایی که هیچ کاری برای تیم انجام ندادن .اسماعیل کیانی علی فرهنگ علی یونسی نه گل زدن نه پاس گلی
نام‌ :
ایمیل :
نمایش داده نمی‌شود
تلفن :
نمایش داده نمی‌شود
وبگاه‌ :
متن :
 

امتیاز هواداران به بازیکنان مس در بازی با شهرراز