شماره‌ی خبر : ‌1803 | تعداد بازدید : 2151
چهارشنبه 20 اردیبهشت ماه 1396 ساعت 11:08

اتفاق بزرگ برای فوتبال کرمان/ چرا این صعود مهم بود؟!

داستان برای تیم مس ب از فصل آینده‌ی رقابت‌ها به طور کلی تغییر می‌کند... این تیم با صعود خود به لیگ دو، دیگر یک تیم که صرفا وجود خارجی داشته باشد و تنها بخشی از فوتبالیست‌های شهر و مربیان را به خود مشغول نگه دارد نیست

اتفاق بزرگ برای فوتبال کرمان/ چرا این صعود مهم بود؟!

روز گذشته اتفاق بزرگی برای فوتبال کرمان و باشگاه صنعت مس رخ داد و آن صعود تیم فوتبال مس ب به رقابت‌های لیگ دسته دوم کشور بود.

شاید به دلیل سطح رقابت‌های لیگ دسته دو، این صعود در حد رسیدن تیم بزرگسالان مس به لیگ برتر، اهمیت و بازتاب خبری و مردمی نداشته باشد اما آن‌هایی که از نزدیک فوتبال و وضعیت آن را پیگیری می‌کنند به خوبی می‌دانند اهمیت این اتفاق بزرگ حتی کمتر از صعود به لیگ برتر نبوده است.

این اتفاق مبارک از چندین حیث دارای اهمیت و ویژگی‌های منحصر به فرد است که قطعا برکات این صعود در سال‌های آینده بیشتر در فوتبال کرمان و باشگاه مس نمود خود را نشان خواهد داد.

اول اینکه تیم مس ب از جهنم لیگ دسته سوم و مرحله‌ی زیر گروهی آن سرانجام عبور کرد و حالا رقابت‌های استانداردتری وبه شکل لیگ را تجربه می‌کند.

تیم مس ب و یا همان مس نوین سال‌ها در زیر گروه رقابت‌های لیگ سه به نوعی محبوس بود چراکه این رقابت‌ها اصولا شکل لیگ نداشت و این بازی‌ها به صورت تک بازی برگزار می‌شد که یک تیم به قید قرعه در یک هفته میهمان تیمی بود وهفته‌ی بعد از تیمی دیگر میزبانی می‌کرد که این سبک بازی‌ها کار را برای تیم‌های زیر گروه لیگ سه به شدت مشکل می‌کرد.

مس ب سال‌ها در این مرحله اسیر شده بود و بازی با تیم‌هایی از دور افتاده‌ترین مناطق ایران و گاه با تیم‌ شهرهای لب مرز که اصلا امکانات میزبانی و ورزشگاهی مناسبی نداشتند اصولا اجازه نمی‌داد ظرفیت‌های این تیم به خوبی شکوفا شود.

با رسیدن تیم مس ب به لیگ سه این فصل کار این تیم برای نشان داد پتانسیل‌های خود به مراتب راحت‌تر شد ودر طول بازی‌های دور اصلی لیگ سه،تیم مس ب روند حرکتی بهتری داشت و در نهایت به عنوان صدرنشین از گروه خود نیز صعود کرد و این نشان می‌دهد که این تیم در طول بازی‌های استانداردتری مثل لیگ دسته دوم نیز به مراتب بیشتر می‌تواند توانایی‌های خود را نشان دهد.

بازیکنان شایسته‌ی تیم مس ب در این فصل با صعود خود ظرفیت و زمینه‌ای را برای تمام جوانان فوتبالیست استان فراهم کردند که حالا در لیگ معتبر دسته دوم که بیشتر از سوی رسانه‌ها و فدراسیون زیر نظر قرار دارد خود را نشان دهند و این سبب می‌شود که توانایی‌های یک نسل از فوتبال کرمان بیشتر در معرض دید قرار بگیرد و فوتبالیست‌های بیشتری از کرمان توسط این تیم معرفی گردند.

بسیاری از بازیکنان تیم‌های آکادمی مس بعد از گذر از سن امید به نوعی با بازی در این تیم یا به واسطه‌ی مصدومیت در زمین‌های غیراستاندارد یا شرایط عجیب و غریب زیر گروه لیگ سه به نوعی فوتبال خود را خیلی زود تمام شده می‌دیدند اما حالا با رسیدن این تیم به لیگ دو قطعا، اتمسفر و فضای تیم مس ب تغییر خواهد کرد و وظیفه‌ی اصلی خود در پشتوانه‌سازی برای تیم بزرگسالان مس را بیشتر و بهتر انجام خواهد داد.

همچنین این صعود می‌تواند ایجاد انگیزه‌ای باشد برای تیم بزرگسالان مس که باور کند با یک خواست همگانی و تیم شدن به معنای واقعی کلمه می‌تواند طلسم صعود خود در لیگ یک را بشکند وبه نوعی این صعود مس ب به لیگ دو، تمرینی بود برای کلیت مجموعه‌ی باشگاه مس که صعود به لیگ برتر را برای فصل بعد مرور کند.

داستان برای تیم مس ب از فصل آینده‌ی رقابت‌ها به طور کلی تغییر می‌کند... این تیم با صعود خود به لیگ دو، دیگر یک تیم که صرفا وجود خارجی داشته باشد و تنها بخشی از فوتبالیست‌های شهر و مربیان را به خود مشغول نگه دارد نیست... این تیم حالا شخصیتی در حد لیگ دو ایران دارد و حالا توجه و مراقبت بیشتری می‌طلبد.

همه‌ی این‌ها سبب می‌شود که صعود عصر دیروز تیم مس ب به لیگ دو را یک اتفاق بسیار بزرگ ارزیابی کنیم که برکات آن می‌تواند خیلی زود فوتبال کرمان و باشگاه مس را در بر بگیرد.


پنج‌شنبه 21 اردیبهشت ماه 1396 ساعت 12:58
تبریک ویژه بابت صعود خواهشا گزارش تصویری به روز در رابطه با چمن ورزشگاه باهنر تهیه و گزارشی از برنامه های مدیریت باشگاه در زمینه آینده چمن ورزشگاه داشته باشین.تا شروع لیگ چیزی کمتر از 3ماه فرصت هست.
پنج‌شنبه 21 اردیبهشت ماه 1396 ساعت 14:40
صعود به رده بالاتر همونطور که خوشحال کننده اس حمایت و برنامه ریزی بیشتری رو هم میطلبه از همین امروز باید به فکر تقویت و حمایت بیشتر از این تیم بود و همچنین روند شناسایی بازیکنهای توانای این تیم و انتقالشون به تیم اصلی هم باید جدی تر دنبال بشه
شنبه 23 اردیبهشت ماه 1396 ساعت 18:45
واقعا انفاق بزرگی بوده و جامعه فوتبال هم درگیر کرده.خوشحالی مردم با این صعود مضاعف شده واقعا باشگاه مس شخصیت پیدا کرده.
شنبه 23 اردیبهشت ماه 1396 ساعت 18:47
لطفا این روند فوق العاده و عالی را ادامه بدین کسانی باغیرت هستن در تیم بگذارید و امثال این جوون ها رو مثل امسال حمایت کنید.خدایی دم اقای مسعودزاده گرم درختی رو که سالها توی اکادمی ها کاشته بود الان میوه هایش را داره میچینه.به حق جدش سال اینده جشن صعود به لیگ برتر رو میگیریم
شنبه 23 اردیبهشت ماه 1396 ساعت 18:50
به کوری چشم دشمنان، مس امسال عالی بوده.کاش غیرت برخی بازیکنان تیم بزرگسال هم اجازه میداد تیم بالا میرفت و رویایی میشد.ولی امسال باید پاکسازی سال قبل ادامه پیدا کنه.جوون ها وارد تیم بشن و تیم رو مثل همین مس نوین بالا بیارن
شنبه 23 اردیبهشت ماه 1396 ساعت 18:51
درود بر شرف همه کسانی که برای این انفاق تاریخی زحمت کشیدن
نام‌ :
ایمیل :
نمایش داده نمی‌شود
تلفن :
نمایش داده نمی‌شود
وبگاه‌ :
متن :
 

امتیاز هواداران به بازیکنان مس در بازی با شهرراز