شماره‌ی خبر : ‌1738 | تعداد بازدید : 1290
یکشنبه 27 فروردین ماه 1396 ساعت 10:30

سنگ محکی بر یک ادعا/آیا مس نمی‌خواست فوتبال لیگ برتری داشته باشد؟!

اما زمانی که بر اساس هزینه کردهای مس در تیم فوتبال خود، اسکان، حمل و نقل، امکانات اولیه از نظر زمین تمرین گرفته تا البسه و ... در نهایت پرداخت مطالبت تیم، در بالاترین سطح و حتی هم سطح با تیم‌های لیگ برتری می‌باشد، اینکه عنوان شود مقامات تمایلی برای ص

سنگ محکی بر یک ادعا/آیا مس نمی‌خواست فوتبال لیگ برتری داشته باشد؟!

اینکه ناراحتی و خشم در زمان باخت رفتار غالب یک مجموعه باشد واکنشی اصولی و طبیعی است و خیلی از تفسیرهای درست و نظرات منطقی را نیز می‌توان از دل همین ناراحتی و حتی خشم شنید اما این موضوع هم طبیعی است که در دل این ناراحتی‌ها نظرات و دیدگاه‌هایی طرح شود که باید با سنگ محک منطق ارزیابی شود چراکه ممکن برخی با سوء استفاده از فضا به دنبال جو سازی و یا طرح دیدگاه‌های انحرافی باشند.

یکی از نظراتی که بعد از نرسیدن مس به لیگ برتر در این فصل مطرح شد و عده‌ای نیز از روی ساده‌دلی و برخی نیز از روی سوء‌نیت به آن دامن زدند طرح این دیدگاه بود که مقامات مس دوست ندارند تیم فوتبال آن‌ها به لیگ برتر صعود کند و آن‌ها ترجیح می‌دهند که با هزینه کرد کمتر در لیگ یک بمانند تا صعود به لیگ برتر را تجربه کنند....

بهرشکل در کنار همه‌ی دیدگاه‌هایی که برای نرسیدن مس به لیگ برتر در این فصل طرح شد، این نظر نیز قابل توجه بود که باید با سنگ محک منطق ارزیابی شود.

شاید این نظر برای تیم‌های کم سابقه و کم هوادار قابل طرح باشد و برای نهادها و شهرهایی که خیلی نبض فوتبال در ان‌ها تپنده نیست این موضوع قابلیت استناد داشته باشد اما در کرمان و مس که هم بنیه‌ی خوب مردمی دارد و هم توانایی‌های لازم برای تیم‌داری در لیگ برتر، این موضوع چندان منطقی نیست...

در هشت سال گذشته که به دلیل شرایط بسیار بد اقتصادی کشور، اکثر نهادهای اقتصادی با مشکلات مالی بزرگ روبرو شدند، طبیعی بود که بسیاری از آن‌ها به تیم‌داری آن‌هم در سطح کلان فوتبال کشور ورود نکنند اما مس همواره بر اساس مصوبه‌های قانونی خود،هزینه‌ کردهای لازم را در زمینه ورزش و فوتبال کرمان و حتی شهرهای دیگر تمام و کمال داشته است.

طبیعی بود آن زمان که تیم فوتبال مس از لیگ برتر به لیگ یک فوتبال کشور سقوط کند، بودجه اختصاص یافته به این تیم نسبت به رقابت‌های لیگ برتر با کاهش چشمگیر و حتی نصف روبرو شود ولی در این میان همچنان رقم اختصاص یافته شده به باشگاه مس و تیم فوتبال آن یک سروگردن بالاتر از بسیاری از تیم‌های لیگ یکی حتی ان‌هایی که به لیگ برتر صعود کردند بود.

زمانی که این ادعا مطرح می‌شود که برای مثال مدیران مس نمی خواهند تیم ان‌ها لیگ برتری شود، باید با چند متر و معیار این موضوع را ارزیابی کرد...

اول اینکه دید بودجه در نظر گرفته شده برای این موضوع در چه حدی بوده است و نحوه‌ی پرداخت آن به چه شکل رقم خورده است؟!

در این فصل نیز همانند سال‌های گذشته بودجه‌ای که برای باشگاه مس در نظر گرفته شد، چندین برابر بالاتر از حتی استاندارد تیم‌های زیادی در لیگ یک بود. 

در حالی که باشگاه‌های بالا و پائین جدول لیگ یک از سپیدرود و ملوان گرفته تا سپاسی و آلومینیوم درگیر مسائل مالی خود بودند، تیم فوتبال مس در این زمینه دغدغه‌ای به هیچ وجه نداشت.

شاید در نیم فصل اول رقابت‌ها به واسطه‌ی نتایج نه چندان خوب تیم در زمین مسابقه، نحوه‌ی پرداخت درصدها به بازیکنان مس با سخت‌گیری بیشتری روبرو بود اما در همین نیم فصل دوم که تیم مس نتایج بسیار خوبی گرفت، شرکت مس از طریق باشگاه به منظم‌ترین شکل ممکن مطالبات و پاداش بازیکنان خود را پرداخت کرد به نحوی که در 5 بازی پایانی فصل که می‌بایست اوج کاری تیم برای صعود باشد، به اذعان خود اعضای تیم 75 درصد قراردادها پرداخت شده بود که در بین باشگاه‌های لیگ یکی و حتی لیگ برتری موضوعی کم سابقه و قابل توجه است.

قطعا نهادی که نخواهد تیمش به مدارج بالاتر موفقیت برسد تا این حد بر اساس حیطه‌ی وظایف خود تلاش نمی‌کند و روندی دیگر را در پیش می‌گیرد تا خود اعضای تیم هم متوجه شوند بر اساس کم‌کاری مقامات بالا دست،روند حرکتی آن‌ها نباید به سمت موفقیت باشد.

اما زمانی که بر اساس هزینه کردهای مس در تیم فوتبال خود، اسکان، حمل و نقل، امکانات اولیه از نظر زمین تمرین گرفته تا البسه و ... در نهایت پرداخت مطالبت تیم، در بالاترین سطح و حتی هم سطح با تیم‌های لیگ برتری می‌باشد، اینکه عنوان شود مقامات تمایلی برای صعود به لیگ برتر نداشتند و این موضوع را به نحوی به بازیکنان انتقال دادند چندان منطقی و صادقانه نیست.

در کنار این موضوع آقای مسعودزاده مدیر عامل باشگاه مس کرمان که یکی از افراد نزدیک به تیم فوتبال مس در همه‌ی سال‌های اخیر بوده است نهایت تلاش خود را برای موفقیت این مجموعه داشت به نحوی که در تمامی ساعات روز در کنار این تیم قرار داشت و تمامی بازی‌ها را از نزدیک در کنار تیم رصد می‌کرد به نحوی که یکی از پرکارترین مدیران عامل مس در تمامی سال‌های اخیر بوده است.

اینکه تیم فوتبال مس نتوانست به لیگ برتر صعود کند قطعا دلایل منطقی خاص خود را دارد که یکی از آن‌ها همان عدم اتحادی است که در شاکله کلی شهر کرمان و نهادهای تاثیرگذار آن پیرامون تیم مس وجود دارد و شرح مفصل آن در یکی از مطالب رفته بود و قطعا دلایل قابل بحث پذیر دیگری نیز در این میان وجود دارد که جای نقد و طرح دارد.

اما اینکه با ادعاهای نه چندان منطقی مسیر نقدها و تفکرات را منحرف کنیم و بحث بررسی عدم موفقیت را به سمت وسویی ببریم که فقط صحبت‌های احساسی و بی صداقت در آن وجود داشته باشد قطعا به مقصدی نخواهیم رسید.

آنچه که مورد تائید همه‌ی بزرگان و شخصیت‌های نزدیک به باشگاه مس در این چند سال بوده است این نکته می‌باشد که با وجود مشکلات بزرگ اقتصادی که در شرکت مس وجود داشت، خوشبختانه رویکرد علاقه به ورزش و هزینه‌کرد در این نهاد با توجه به تفکر مثبت مدیران ارشدش کاملا وجود داشته است.

قطعا این نهاد از صعود تیم فوتبال مس به لیگ برتر نهایت استقبال را خواهد کرد و قطعا با صعود این تیم به لیگ برتر بودجه‌و برنامه‌ریزی تیم فوتبال مس نیز متحول می‌گردد تا تمام ورزش استان از این اتفاق نفع ببرد.

فراموش نکنیم که اگر مس علاقه‌ای به صعود به لیگ برتر نداشت در این اوضاع و احوال که از سوی بسیاری از غیر ورزشى‌ها برای هزینه کردش در ورزش زیر فشار قرار دارد، پروژه‌های زیربنایی خود در ورزش از جمله ورزشگاه بزرگ شهدای مس و مجموعه‌های اطراف آن را پیگیری نمی‌‌کرد.

از همین روست که با هر سنگ محکی که این ادعا را ارزیابی می‌کنیم به عدم وجود منطق در آن بیشتر پی می‌بریم و بایست که به دنبال علل دیگر در ناکامی مس برای رسیدن به لیگ برتر باشیم.


یکشنبه 27 فروردین ماه 1396 ساعت 11:50
خدایی دم مدیران مس گرم،سنگ تمام گذاشتن همین اخر بازی هوادارا حرفشون با کاپیتان همین بود که همه چی در اختیار داشتین دیگه چه میخواستین.
یکشنبه 27 فروردین ماه 1396 ساعت 11:51
نفت تهران اب معدنی بهشون ندادن،استقلال خوزستان قهرمان لیگ برتر فقط ٥درصد قراردادشون دادن.سپاهان ٥٥درصد قراردادشون. انصاف هم خوبه والا
یکشنبه 27 فروردین ماه 1396 ساعت 12:24
به نظرم نباید بازیکنان توفکرپول باشن وازجون ودل برای تیم بازی کنن
غیرت کجاست
0
3
یکشنبه 27 فروردین ماه 1396 ساعت 14:11
متاسفانه مشکل ما همین جاست چرا بازیکنی که باشگاه به تمام وعده های که قول داده عمل کرده ولی بازیکنان عین خیالشون هم نیست چرا هر سال باید ابنجور باشه چرا باشگاه از بازیکن در ابتدای فصل تعهد نمیگیره در صورت ی که تیم لیگ برتری شد حق حقوقشو کامل بگیره این بازیکنان برن کمی از غیرت رشتیها یاد بگیرن که برای دل مردمشون جون میدن نه به خاطر پول سپیدرود هیچی نداره ولی یه عده مرد داره تیمی که سال قبل تو لیگ2 بود الان در حال لیگ برتری شدن هست غیرتو باید از اونها یاد گرفت مردم کرمان برای تیم مس این چندسال کم نگذاشتن ولی در عوضش این بود جوابشان
یکشنبه 27 فروردین ماه 1396 ساعت 14:34
مس الان چند سال تو لیگ 1 درجا میزنه بهتره با یک برسی علمی دلایل عدم صعود تحلیل بشه تا بر همگان مشخص بشه که مشکل اصلی کجاست اون هم با دلیل منتطقی تا جهت رفع مشکل کاری کرد
دوشنبه 28 فروردین ماه 1396 ساعت 01:54
خواهشا بعد از بازی با نفت مسجد سلیمان به فکر زیرسازی و بهبود چمن استادیوم باهنر باشین.تا شروع فصل آینده سه ماه فرصت هست.آقایون مسئول شما که به فکر صعود به لیگ برتر هستید به فکر زیرساخت های اولیه و ابتدایی تیم که یکیش همین چمن استادیوم هست باشید به فکر هواداران مس که از کمترین و ابتدایی ترین امکانات در استادیوم محروم هستند هم باشین.
دوشنبه 28 فروردین ماه 1396 ساعت 11:29
همان اول فصل معلوم بود این تیم با این تفکر لیگ برتری نمشه همه می گفتند درون درواز و خط دفاع در حد لیگ استانی یار گیری شده
دوشنبه 28 فروردین ماه 1396 ساعت 11:36
خدا کنه گلگهر بیاد لیگ برتر تا حد اقل یک نماینده از کرمان در لیگ برتر داشته باشیم
اسحاق زند
1
2
دوشنبه 28 فروردین ماه 1396 ساعت 13:26
با سلام وخسته نباشید متاسفانه با توجه به مصاحبه های ابتدای فصل مربیان ومسولین که حضور در لیگ برتر را در برنامه سال آینده باشگاه میدانستند صحبت های مردم هم بی مآخذ نیست و از روی همان صحبت ها امروز ای حرفها زده میشود.مسلمآ اگر از ابتدای فصل قاطعانه صعود به لیگ برتر هدف گذاری میشد در ‍انتهای فصل جایگاهی بمراتب بهتر داشتیم.مساله بسیار مهم خودباوری است که گویا هنوز بآن نرسیده ایم در حالیکه حقیقتآ نتنها چیزی از سایر تیمها نداریم بلکه بسیار بیشر وحتی غیر قابل مقایسه داریم. ما خدا را شکر باشگاه داریم اما سایرین حتی نمیتوان گفت که تیم دارند بایستی به این مسایل توجه بیشتری شود.باور کنید که میتوانیم واز امروز بنایتان را به صعود مقتدرانه در سال بعد بگذارید.امسال هم نهایت سعیتان را بنمایید خدا را چه دیدید فوتبال در مملکت ما خیلی هم حساب وکتاب ندارد شاید دری به تخته ای خورد وشرایط مهیای صعود شد. با آرزوی موفقیت ورزشکاران ومسولین محترم
:: پاسخ خوانندگان به این نظر ::
1) حسین  1396/01/29 ساعت 14:41
بله سرمربی گفت برنامه دو ساله داره، ولی چند تا بازی بر علیه تیمش داوری بود؟؟!! همین باریکنان چقدر مشکل ایجاد کردن؟؟؟!!! بابا انصاف هم خوبه والا.کجای دنیا میبینید همون فصل اول از تیمی که از مدیر و کارمند و سرمربی و بازیکن همه عوض شدع انتظار صعود دارن؟؟؟؟!!! بابا یه کم منطقی باشیم واقعا همین کارا کردیم همه بازیکنان اومدن کرمان پول ما رو گرفتن و به ریشمون خندیدن.حالا امسال به جوان های خودمون رسیده نذاریم مسولین دلسرد بشن.خدایی بذاریم پول به همشهری هامون برسه به دوستامون همسایه هامون نه به یک غریبه.
دوشنبه 28 فروردین ماه 1396 ساعت 18:46
فعلا دریاب از راه آهن که نون نداره بخوره و لباس هم نداره باخت خخخخخخ
دوشنبه 28 فروردین ماه 1396 ساعت 21:28
والا حسین تهامی قبلش فوتسال بازی میکرده و ................... رسید به
:: پاسخ خوانندگان به این نظر ::
1) حسین  1396/01/29 ساعت 14:37
الان شده بهترین بازیکن لیگ ناراحتی شما؟؟؟!!!
نام‌ :
ایمیل :
نمایش داده نمی‌شود
تلفن :
نمایش داده نمی‌شود
وبگاه‌ :
متن :
 

امتیاز هواداران به بازیکنان مس در بازی با شهرراز