شماره‌ی خبر : ‌1719 | تعداد بازدید : 809
یکشنبه 20 فروردین ماه 1396 ساعت 10:05

زهرا نعمتی: در سال 96 هم به دنبال کسب افتخار هستیم

بسیار خوشحالم که مسئولان ورزش مس روی این رشته سرمایه‌گذاری کردند هرچند من به دلیل مصدومیت نتوانستم در رقابت‌های لیگ ایران با مس تیر بی‌اندازم اما امیدوارم در فصل جدید رقابت‌ها با برنامه‌ریزی بهتر و سریع‌تر بتوانیم عنوان اولی را برای باشگاه مس در سال

زهرا نعمتی: در سال 96 هم به دنبال کسب افتخار هستیم

بدون شک برترین چهره‌ی ورزشی استان و حتی کشور در سال گذشته تیرانداز پرافتخار باشگاه مس کرمان بود که با کسب رکوردها و مقام‌های مخنلف جهانی نام خود را در ورزش ایران جاودان ساخته است. نعمتی در آغاز سال 96 هم با ثبت نام خود در کتاب رکوردهای گینس به افتخاراتش تداوم می‌بخشد و از ادامه‌ی این افتخارات در سال جدید می‌گوید. نعمتی که با حضورش در ورزش باشگاه مس رشته‌ی تیراندازی بانوان این باشگاه را نیز متولد ساخت از برنامه‌‌ریزی بهتر برای این تیم در سال 96 می‌گوید.

خانم نعمتی قبل از پایان سال 95 قصد داشتیم گفت‌وگویی را با شما داشته باشیم اما نتوانستیم شما را پیدا کنیم.
بله من باید عذرخواهی کنم چرا که مشکلات زیادی وجود داشت و درگیر برخی از کارها بودم به همین دلیل نمی‌توانستم در کنار شما باشم.

حالا از اتفاقات خوب سال 95 تعریف کنید. سال پر فروغی داشتید.
بله سال بسیار خوبی برایم بود. حضور در المپیک و پرچمداری کاروان ایران و همچنین مدال طلای پارالمپیک همه از اتفاقات زیبای سال 95 بود اما از همه شگفت انگیز‌تر برایم دختر خانم برزیلی بود که به خاطر علاقه‌ای که به من داشت به ورزشگاه می‌آمد و این برایم از هر چیزی جالب‌تر بود. مردم برزیل در آن موقع همانند مردم ایران در کنارم بودند و نگذاشتند احساس تنهایی کنم.

اما المپیک بدون مدال برای شما گذشت.
به هر حال تلاشم را کردم. البته برایم گرفتن سهمیه به اندازه مدال طلای المپیک ارزشمند بود.

این می‌تواند این معنی را داشته باشد که شما اصلا برای کسب مدال انگیزه نداشتید؟
نه این تعبیر شما درست نیست. من تمام تلاشم را کردم. همه ورزشکاران که به بازی‌های المپیک می‌روند برای کسب مدال تلاش می‌کنند اما واقعا من شرایطم خیلی سخت بود. انگیزه داشتم اما رقبای من برای گرفتن مدال خیلی آماده بودند. فشاری که به من وارد می‌شد روی حریفانم نبود. ضمن اینکه من روی ویلچر نشسته بودم و حریفانم ایستاده بودند و همه این موارد برایم سخت و دشوار بود. واقعا نباید توقع مدال از من داشته باشید.

منظورم این بود که شاید گرفتن سهمیه شما را راضی کرده باشد.
نه. همه ورزشکاران برای رسیدن به بالاترین افتخار و موفقیت همیشه تلاش می‌کنند و من هم هرگز کم نگذاشتم و تمام تلاشم را کردم اما المپیک واقعا با هر رویداد دیگری فرق می‌کند. هر ورزشکاری که به این مسابقات می‌آید با تمام توان می‌آید. دوست داشتم همه توانم را بگذارم و به عشق مردم هم این کار را کردم. ضمن اینکه انگیزه زیادی داشتم و در پارالمپیک هم از همه حریفان سرتر بودم.

و شاید دیگر فرصت تکرار حضور در این رویداد مهم را نداشته باشید؟
برنامه‌ریزی کرده‌ام که المپیک توکیو هم حضور داشته باشم.

بنابراین برای سال 96 هم باید برنامه‌ریزی خوبی داشته باشید؟
بله می‌خواهم از ابتدا در تمرینات تیم ملی المپیک و پارالمپیک به طور منظم حضور داشته باشم.

چقدر خوب. شما قبلا گفته بودید بعد از ریو فقط به پارالمپیک فکر خواهید کرد؟
بله بعد از بازی‌های ریو تصمیم گرفته بودم که فقط به پارالمپیک فکر کنم اما وقتی با مردم رودررو می‌شدم مخالفت‌های زیادی صورت می‌گرفت و همین نظرم را تغییر داد.

پس برای توکیو منتظر یک سورپرایز از جانب شما باشیم؟
من همیشه برای سربلندی ایران تلاش کردم و امیدوارم که باز هم بتوانم باعث افتخار ایران باشم. البته سختی‌های زیادی را در دوره گذشته متحمل شدم. برای فعالیتم در دو بخش در این دوره هم به هماهنگی بیشتری بین کمیته ملی المپیک و کمیته ملی پارالمپیک نیاز است. همیشه برای بهترین‌ها تلاش می‌کنم اما در عین حال با واقعیت‌ها هم کنار می‌آیم.
هفته گذشته نام شما به همراه سه ورزشکار افتخار آفرین دیگر در کتاب گینس ثبت شد. کمی در این باره توضیح می‌دهید؟
به عنوان اولین بانوی مسلمان که در بازی‌های پارالمپیک به مدال طلا رسیدم و رکورد خیلی خوبی که در آن زمان ثبت کردم نامم وارد این کتاب شد.

قرار بود فدراسیون تیر و کمان از شما به خاطر کسب سهمیه بازی‌های المپیک ریو تقدیر کند اما ظاهرا هنوز جایزه شما را پرداخت نکرده است؟
نه هنوز فدراسیون تیر و کمان جایزه ما را پرداخت نکرده است. البته قرار است که به زودی این کار را انجام بدهد. کاپ بهترین تیراندار دنیا الان در فدراسیون تیر و کمان است و قرار است در مراسمی هر دوی این کارها را انجام ‌دهند.

نکند کاپ بهترین تیرانداز شما هم برود کنار جایزه 100 میلیونتومانی؟
نه نمی‌رود. فدراسیون قصد دارد این کار را انجام بدهد اما به هر حال فدراسیون هم مشکلاتی دارد که امیدوارم همه فدراسیون‌ها مشکلاتشان بر طرف شود و اوضاع مالی آنها به نحوی شود که بتوانند به وعده‌هایی که می‌دهند عمل کنند.

خانم نعمتی تا چه زمانی به حضور در ورزش قهرمانی فکر می‌کنید؟
برای خداحافظی الان خیلی زود است. تا زمانی که ببینم می‌توانم موفقیت‌های بزرگی را برای ورزش ایران به دست آورم و دل مردم ورزش دوست ایران را خوشحال کنم به ورزش قهرمانی ادامه می‌دهم.

سال گذشته تیم تیراندازی باشگاه مس در قسمت بانوان هم با حضور شما راه‌اندازی شد برای این تیم چه برنامه‌ای دارید؟

بله بسیار خوشحالم که مسئولان ورزش مس روی این رشته سرمایه‌گذاری کردند هرچند من به دلیل مصدومیت نتوانستم در رقابت‌های لیگ ایران با مس تیر بی‌اندازم اما امیدوارم در فصل جدید رقابت‌ها با برنامه‌ریزی بهتر و سریع‌تر بتوانیم عنوان اولی را برای باشگاه مس در سال جدید کسب کنیم. 


یکشنبه 20 فروردین ماه 1396 ساعت 13:02
درود بر خانم نعمتی بانوی شایسته ایران
یکشنبه 20 فروردین ماه 1396 ساعت 13:02
درود بر خانم نعمتی بانوی شایسته ایران
نام‌ :
ایمیل :
نمایش داده نمی‌شود
تلفن :
نمایش داده نمی‌شود
وبگاه‌ :
متن :
 

امتیاز هواداران به بازیکنان مس در بازی با شهرراز