شماره‌ی خبر : ‌1712 | تعداد بازدید : 1616
چهارشنبه 16 فروردین ماه 1396 ساعت 19:03

فدراسیون با انتخاب این داور خود را متهم کرد/داور بازی بهترین بازیکن سپیدرود

شاهو اصلانی در حالی که کمترین شناختی از وی در جامعه‌ی داوری فوتبال کشور وجود دارد در حالی مامور قضاوت این بازی شد که کاملا قابل پیش‌بینی بود که با وجود جو سنگین ورزشگاه عضدی رشت نیاز به یک داور باتجربه دارد.

فدراسیون با انتخاب این داور خود را متهم کرد/داور بازی بهترین بازیکن سپیدرود

پیش از بازی عصر امروز تیم‌های سپیدرود و مس کرمان زمانی نگرانی‌ها برای کرمانی‌ها زیاد شد که اسامی داوران بازی‌های این هفته اعلام شد.

در حالی که در هفته‌های پیش و بازی‌های به مراتب با حساسیت کمتر، از داوران لیگ برتری استفاده می‌شد، برای بازی فوق‌العاده حساس سپیدرود و مس که سرنوشت صعود دو تیم را مشخص می‌کرد، یکی از بی تجربه‌ترین داوران لیگ یک معرفی شد.

شاهو اصلانی در حالی که کمترین شناختی از وی در جامعه‌ی داوری فوتبال کشور وجود دارد در حالی مامور قضاوت این بازی شد که کاملا قابل پیش‌بینی بود که با وجود جو سنگین ورزشگاه عضدی رشت نیاز به یک داور باتجربه دارد.

اما کمیته‌ی داوران فدراسیون فوتبال در اقدامی عجیب یک داور ناشناخته برای این بازی انتخاب کرد و در طول بازی مشخص شد که نگرانی بابت این انتخاب به خصوص از ناحیه‌ی میهمان بی‌دلیل نبوده است.

با شروع بازی در حالی که مسی‌ها درصدد کنترل بازی بودند داور مسابقه تقریبا تمامی توپ‌های 50 به 50 را به سود میزبان سوت زد تا تیم مس را زیر فشار قرار دهد.

داور مسابقه با نوع قضاوت خود در همان شروع بازی نشان داد که کاملا مایل به برتری تیم میزبان است تا زیر فشار سنگین هواداران قرار نگیرد.

اصلا نیاز نیست که داور برای نابودی یک تیم در یک مسابقه سنگین حتما یک پنالتی اشتباه اعلام کند بلکه سلسله مراتب اشتباهات کوچک او و نگرفتن خطاهای 50 به 50 به عدالت می‌تواند شیرازه‌ی یک تیم را در نهایت از هم بپاشد.

درست همانند اتفاقی که برای مس در این بازی افتاد و در صحنه‌ای که منجر به پنالتی به سود سپیدرود شد، داور یک توپ ربایی صحیح علی فرهنگ را مطابق تمام سوت‌هایی که به سود میزبان زد، برای آن‌ها خطا گرفت تا در نهایت همین توپ در محوطه‌ی مس تبدیل به پنالتی شود.

داور بازی در این مسابقه کاملا با تیم میزبان برای زیر فشار قرار دادن تیم مس هماهنگ بود و اشتباه او در گل تیم میزبان نیز کاملا سهیم بود.

در نهایت بعد از گل نیز داور همچنان با میزبان مهربان بود و در صحنه‌ای که به احمد زنده‌روح بابت تمارض کارت زرد نشان داد، مشخص بود که مدافعان سپیدرود پای بازیکن مس را در محوطه‌ی جریمه زده‌اند و چه بسا اگر همین صحنه در محوطه‌ی جریمه‌ی مس بود او با جرات تمام پنالتی اعلام می‌کرد که این نشان می‌دهد داور مسابقه اصلا در قواره‌های این بازی نبوده است و کاملا زیر فشار تماشاگران قرار داشته است.

اصلانی با امتداد سوت‌های اشتباه به سود سپیدرود، اعلام پنالتی برای این تیم، عدم اعلام پنالتی مس و اخراج بازیکن مس تقریبا همه کار برای پیروز شدن سپیدرود در این بازی انجام داد.

بهرشکل فدراسیون فوتبال با انتخاب داوری با نام شاهو اصلانی برای بازی سرنوشت‌ساز مس و سپیدرود خود را در مظان اتهام قرار داد و نحوه‌ی قضاوت این داور نیز سبب می‌شود که حالا این نهاد بیشتر هم با سوال از سوی مردم کرمان و باشگاه مس مواجه شود.


چهارشنبه 16 فروردین ماه 1396 ساعت 20:22
بابا این موضوع که دیگه اظهر من الشمس هستش... مسئولین فدراسیون و لیگ و هیئت رئیسه فوتبال عموما یا خودشون اهل شمال و شمال غرب کشورهستند یا به شدت تمایل به تیم های شمالی و آذری دارن ... نمونه درجه یکش آقای عابدینی هست که بعد سقوط تیمش داماش گیلان، میخواد از تیم های جنوبی انتقام بگیره.. خود بهروان رئیس سازمان لیگ هم شمالی هستش.. آقای تاج اصفهانی هم که دیگه نیازی به گفتن نداره مثل تیم های صنعتی اصفهان چقدر با مس کرمان مشکل داره.. به هر حال خیلی ها دوست ندارن تیم مس به لیگ برتر برگرده... ولی در نهایت خود ما هم آنچنان که باید کار نمی کنیم چراکه اگه قوی و با قدرت کار میکردیم شیطنت دیگران نمی تونست خیلی مانع موفقیتمون بشه...
پنج‌شنبه 17 فروردین ماه 1396 ساعت 10:14
از فدراسیون انتظاراتی دارین ها!!!! از همون بازی سه بر صفر دادن به خونه به خونه همه چی دست ادم میاد که فدراسیون میخواد چکار کنه. از همین الان برنامه فصل بعد لیگ برتر با دو تیم از قبل مشخص شده لیگ یک بسته شده
پنج‌شنبه 17 فروردین ماه 1396 ساعت 10:15
متاسفم برای داور که شرافتش رو زیر پا گذاشت تا یک استان به ناخق ناراحت باشند خدا از سرش نگذره
پنج‌شنبه 17 فروردین ماه 1396 ساعت 10:18
وقتی طول بازی گزارشگر بازی همش میگفت عجب داوری بهترین داوره بدون اشتباه خب معلومه دیگه یعنی چی. اونم دوست داشت سپیدرود ببره حالا شما ببین چقدر تصمیمات داور به نفع سپیدرود بوده که گزارشگر همش میگفت افرین به داور !!!! ولی خسته نباشید به تیم مس با غیرت و جنگنده بازی کرد و بازی ناحق را باحت
پنج‌شنبه 17 فروردین ماه 1396 ساعت 10:19
متاسفم برای داور و کمیته داوران ....
پنج‌شنبه 17 فروردین ماه 1396 ساعت 11:45
چرا دروع میگید اخه کجای داوری ایراد داشت پنالتی که صددرصد درست بود حتما بایدپای بازیکن ماخوردمیشد که بگید پنالتی بود انصاف داشته باشید اگه باختید مردومردانه قبول کنید
:: پاسخ خوانندگان به این نظر ::
1) ناصر  1396/01/19 ساعت 01:10
لطفا پیام های دشمنان را تایید نکنید. واقعا دلیل ندارد. ایشان یا گل گهری هست یا سپیدرودی یا از دوستان باجخور که امسال دستشون کوتاه شده واقعا دلیل این تایید را نمیفهمم در حالیکه همه هواداران مس پشت این تیم هستند و همه دنیا دیدند ناحقی داور را
جمعه 18 فروردین ماه 1396 ساعت 23:24
ماشا الله امسال هم توی لیگ 1 تجربه اندوزی میکنیم و از پایه شروع میکنیم یه روز بالاخره می ریم لیگ برتر.این تمام وعده مسولین مس و امید یه عده شده.تاسف برانگیز تر از این میشه که استان کرمان با این همه ثروت آماده خودشو هم سرسپید رود و داور و... میکنه
شنبه 19 فروردین ماه 1396 ساعت 08:10
داوری مشکل دار تو بازیهای حساس و نزدیک یک اتفاق میتونه سرنوشت یک تیم رو عوض کنه متاسفانه با سوتهای اشتباه داور نتیجه به نفع سپیدرود رقم خورد ما نفوذمون در کمیته داوران کم هست متاسفانه
نام‌ :
ایمیل :
نمایش داده نمی‌شود
تلفن :
نمایش داده نمی‌شود
وبگاه‌ :
متن :
 

امتیاز هواداران به بازیکنان مس در بازی با شهرراز