شماره‌ی خبر : ‌1640 | تعداد بازدید : 1183
یکشنبه 15 اسفند ماه 1395 ساعت 09:41

معادله هشت مجهولی لیگ یک تا پایان فصل/مدعیان به مصاف چه تیم‌هایی می‌روند

نزدیکی شدید امتیازات تیم‌های بالای جدول به یکدیگر سبب می‌شود که تیم‌ها نه تنها حواسشان باید به شدت به کسب نتایج خودشان باشد، بلکه باید با چشمانی کاملا باز نتایج سایر تیم‌های رقیب را نیز رصد کنند تا وضعیت خود را در جدول ارزیابی کنند.

معادله هشت مجهولی لیگ یک تا پایان فصل/مدعیان به مصاف چه تیم‌هایی می‌روند

هشت هفته تا پایان رقابت‌های لیگ دسته اول کشور باقی مانده است و بیش از هشت تیم از این لیگ شانس قرار گرفتن در دو رده‌ی نخست جدول وکسب جواز صعود به لیگ برتر را دارند...

نزدیکی شدید امتیازات تیم‌های بالای جدول به یکدیگر سبب می‌شود که تیم‌ها نه تنها حواسشان باید به شدت به کسب نتایج خودشان باشد، بلکه باید با چشمانی کاملا باز نتایج سایر تیم‌های رقیب را نیز رصد کنند تا وضعیت خود را در جدول ارزیابی کنند.

همین سبب می‌شود که برنامه‌ی بازی‌های هفته‌های آتی تیم‌ها برای یکدیگر نیز به شدت مهم باشد و میزان دشواری و آسانی این رقابت‌ها برای تمامی تیم‌ها اهمیت داشته باشد.

با نگاهی به برنامه‌ی بازی‌های تیم سپیدرود که همینک در صدر جدول است مشخص می‌شود که این تیم در هشت هفته پیش رو 5 بازی در خانه و  3بازی خارج از خانه دارد. برنامه بازی‌های تیم رشتی به ترتیب اینگونه است:

سپیدرورد- فولاد یزد
سپیدرورد- راه آهن
نفت مسجد سلیمان- سپیدرود
سپیدرود- مس
اکسین- سپیدرود
سپیدرود – ایرانجوان
گل گهر- سپیدرود
سپیدرود- نساجی

رشتی‌ها دو بازی متوالی از دو تیم پائین جدولی را میزبانی خواهند کرد. این تیم چهار بازی بسیار مشکل را برابر سه مدعی جدول یعنی اکسین و گلگهر در زمین آن‌ها و مس کرمان در زمین خودش دارد. بازی برابر مسجد سلیمان در زمین حریف نیز چندان ساده نیست. این تیم دو بازی دیگر در خانه برابر ایرانجوان و نساجی دارد که شرایط مسابقه بسته به وضعیت این دو تیم در جدول دارد.

اما دیگر تیم شمالی یعنی ملوان انزلی برعکس تیم سپیدرود باید در 5 بازی خارج از خانه به میدان برود و در سه بازی پیش رو میزبان است. برنامه بازی‌های آتی این تیم به این شرح می‌باشد:

نساجی- ملوان
بادران – ملوان
ملوان – استقلال اهواز
خیبر – ملوان
ملوان – مس رفسنجان
پارس جم – ملوان
ملوان – خونه به خونه
نفت مسجد سلیمان – ملوان

از جمع مدعیان تیم ملوان با دو تیم بادران و پارس جم بازی مستقیم دارد. این تیم بیشتر با تیم های میانه جدولی مثل نساجی، خونه به خونه و مس رفسنجان بازی می کند و البته تیم هایی مثل خیبر و یا نفت مسجد سلیمان که خطر سقوط را احساس می کنند با این تیم بازی دارند.

ملوان این شانس را دارد که در بازی های خانگی خود به مراتب کار راحت تری برابر تیم‌های میانی رو به پائین جدول داشته باشد اما بازی های پر تعداد خارج از خانه این تیم بسیار دشوار می‌باشند.

تیم فوتبال گلگهر سیرجان نیز که این هفته ها کاملا در جمع مدعیان قرار دارد، 4 بازی خانگی و 4 بازی بیرون از خانه دارد. برنامه بازی‌های این تیم به ترتیب به این شکل است

گل گهر ـ مس رفسنجان
استقلال اهواز- گل گهر
گل گهر ـ خیبر
خونه به خونه ـ گل گهر
گل گهر – پارس جم
آلمینیوم اراک ـ گل گهر
گل گهر ـ سپیدرود
فولاد یزد ـ گل گهر

گلگهر نیز دو بازی مستقیم برابر مدعیان دارد و باید به مصاف سپیدرود و پارس جم برود. بازی‌های خانگی این تیم به شدت سخت به نظر می رسد . در بیرون از خانه این تیم بیشتر برابر تیم های میانی جدول و تیم های پائین جدول که خطر سقوط احساس می کنند می رود.

تیم پارس جم نیز 4 بازی خانگی و 4 بازی خارج از خانه دارد که ترتیب برگزاری بازی‌های این تیم در هفته‌های پیش رو به این شکل می‌باشد:
راه آهن – پارس
پارس – ایرانجوان
سپاسی – پارس
پارس- نساجی
گل گهر – پارس
پارس – ملوان
استقلال اهواز – پارس
پارس – بادران

پاری نیز سه بازی برابر رقبای مستقیم خوددر بالای جدول دارد که در دو بازی برابر بادران و ملوان میزبان و برابر گلگهر میهمان می‌باشد. این تیم که در خانه معمولا خوب نتیجه می‌گیرد دو بازی خانگی دیگر خود را برابر دو تیم میانی جدولی رو به پائین یعنی ایرانجوان و نساجی برگزار خواهد کرد. در بیرون از خانه این تیم بازی های خود را برابر تیم های در حال سقوط راه‌‌اهن، سپاسی برگزار می‌کند.

تیم اکسین البرز نیز از آن دسته تیم‌هایی است که این فرصت را دارد که 5 بازی خانگی و 3 بازی خارج از خانه را در هشت هفته‌ی باقی مانده برگزار کند. بازی‌های این تیم به ترتیب برابر:

اکسین ـ آلمینیوم اراک
مس رفسنجان ـ اکسین
اکسین ـ خونه به خونه
راه آهن ـ اکسین
اکسین ـ سپیدرود
اکسین ـ مسجد سلیمان
ایرانجوان ـ اکسین
اکسین ـ مس کرمان

اکسین دو بازی برابر رقیبان مستقیم خودش در بالای جدول دارد و میزبان تیم های سپیدرود و مس کرمان می‌باشد. این تیم در بیرون از خانه با دو تیم میانه جدولی رو به پائین رفسنجان و ایرانجوان بازی خواهد کرد. در خانه نیز تیم های میانه جدولی آلمینیوم و خونه به خونه بازی خواهد کرد. تیم در معرض سقوط مسجد سلیمان نیز به خانه این تیم می رود.

در مقابل تیم باردان دیگر تیم مدعی این هفته ها نیز باید سه بازی داخل خانه و 5 بازی خارج از خانه برگزار کند که برنامه بازی‌های این تیم به این شکل است:

سپاسی ـ بادران
بادران – ملوان
نساجی – بادران
استقلال اهواز – بادران
بادران – خیبر
مس رفسنجان – بادران
بادران – آلومینیوم اراک
پارس جنوبی – بادران

بادران دو بازی با مدعیان دارد و میزبان ملوان و میهمان پارس جنوبی است. این تیم عمدتا میهمان تیم های میانه جدولی می باشد. این تیم در خانه نیز از تیم های میانه جدولی پذیرایی می کند.

اما ترتیب بازی‌های تیم مس کرمان در هشت هفته پیش رو بدین شرح است. این تیم نیز 4 بازی خانگی و 4 بازی خارج از خانه دارد:

مس- خیبر
فولاد یزد – مس
مس – آلمینیوم اراک
سپیدرود – مس
مس – خونه به خونه
راه آهن – مس
مس- نفت مسجد سلیمان
اکسین – مس

مس نیز بیشتر بازی‌های خود را برابر تیم های میانه جدول برگزار می کند و دو بازی برابر مدعیان و رقبای مستقیمش یعنی سپیدرود و اکسین دارد که هر دو در خارج از خانه برگزار می‌شود.

بهرشکل باید دید در هشت هفته باقی مانده نتایج این بازی ها به چه شکل جدول رده‌بندی لیگ دسته اول کشور را در پایان بازی های خود رقم خواهد زد.


یکشنبه 15 اسفند ماه 1395 ساعت 14:23
هشت هفته حساس و نفسگیر هشت فینال , مدیریت تیم نباید از هیچ تلاشی برای اماده سازی تیم دریغ کنه , کادر فنی و بازیمنها باید تمام انرژی و تمرکزشون رو برای نتیجه گرفتن و بردن بذارن , هوادارا هم باید فارغ از هر حرف و حدیثی یکپارچه و همدل از تیم با تمتم وجود حمایت کنن همه دست در دست هم پیش به سوی لیگ برتر
نام‌ :
ایمیل :
نمایش داده نمی‌شود
تلفن :
نمایش داده نمی‌شود
وبگاه‌ :
متن :
 

نظر شما در رابطه با بازی مس و آریو