شماره‌ی خبر : ‌1639 | تعداد بازدید : 1351
شنبه 14 اسفند ماه 1395 ساعت 10:46

یک پنالتی،آفساید یک گل صحیح و عدم اخراج بازیکن حریف/ اشتباهات فاجعه‌بار داور بازی پارس علیه مس

در برنامه‌ی لیگ یک شبکه ورزش، کارشناس داوری این برنامه هر سه اشتباه مسلم آقای بیژن حیدری داور این بازی را تائید کرد تا مشخص شود مس در این بازی کاملا از ناحیه‌ی داوری متضرر شده است.

یک پنالتی،آفساید یک گل صحیح و عدم اخراج بازیکن حریف/ اشتباهات فاجعه‌بار داور بازی پارس علیه مس

عدم پخش مستقیم بازی تیم‌های پارس جنوبی و مس کرمان سبب شد که هواداران تیم فوتبال مس متوجه نشوند که در این بازی فوق‌العاده حساس اشتباهات داوری تا چه حد علیه تیم مس کرمان اعمال شده است.

با توجه به حساس شدن بازی های لیگ یک در این هفته‌ها و حضور داوران لیگ برتری برای قضاوت برخی از بازی‌های مهم این لیگ، اما همچنان اشتباهات داوری در بسیاری از بازی‌های لیگ یک اثرگذار می‌شود و از جمله سه اشتباه مسلم و اثرگذار داور در بازی تیم‌های پارس و مس سبب شد که تیم کرمانی نتواند در این بازی به سه امتیاز کامل آن دست پیدا کند.

در برنامه‌ی لیگ یک شبکه ورزش، کارشناس داوری این برنامه هر سه اشتباه مسلم آقای بیژن حیدری داور این بازی را تائید کرد تا مشخص شود مس در این بازی کاملا از ناحیه‌ی داوری متضرر شده است.

در دقایق ابتدایی این بازی تکل مدافع تیم پارس در سمت راست محوطه‌ی جریمه‌ی این تیم با بی‌احتیاطی کامل کشیده شد و بازیکن مس را در محوطه‌ی جریمه‌ی حریف سرنگون کرد که داور بازی از اعلام این پنالتی واضح اجتناب کرد که لحظه‌ی سرنگونی بازیکن مس در عکس و همچنین فیلم این صحنه کاملا مشخص است.

اشتباهات اثرگذار داوری علیه مس کرمان در این بازی به این صحنه منوط نشد و در ادامه‌ی بازی کمک داور مسابقه به اشتباه یک گل سالم تیم مس کرمان را آفساید اعلام کرد تا بازهم صحنه‌ای مهم در بحث داوری این بازی به وجود بیاید.

در حالی که مهاجم تیم مس کرمان به درستی از تله‌ی آفساید گیری مدافعان پارس فرار کرد و در موقعیت تک به تک توپ خود را تبدیل به گل کرد، اما کمک داور با زدن یک پرچم کاملا اشتباه موجب شد که مس در این بازی به گل دوم خود دست پیدا نکند. که اشتباه کمک داور در عکس و فیلم این صحنه نیز مشخص است.

و در نهایت داور بازی در سومین اشتباه پیاپی علیه مس کرمان در این بازی از اخراج واضح و مسلم بازیکن تیم پارس اجتناب کرد...

در نیمه‌ی دوم این بازی بازیکن تیم جم با لگد و به شکلی کاملا واضح و عمدی به بدن بازیکن تیم مس کوبید که داور بازی این صحنه را کاملا مشاهده کرد اما از دادن کارت قرمز و اخراج بازیکن پارس امتناع ورزید تا کلکسیون اشتباهات خود علیه مس کرمان را در این بازی کامل کرده باشد.

هر یک از این سه اشتباه می‌توانست در نتیجه‌ی بازی اثر داشته باشد و اگر داور بازی یکی از این پنالتی‌ و یا گل مس را به درستی صحیح اعلام می‌کرد و یا قبل از به ثمر رسیدن گل پارس بازیکن این تیم اخراج شده بود، قطعا نتیجه‌ی بازی متفاوت بود و از همین حیث کمیته‌ی داوران فدراسیون فوتبال با درخواست باشگاه مس و مستندات آن باید در قضاوت این بازی اعمال نظر نماید.

هر سه‌ی این اشتباهات توسط کارشناسان داوری تائید شده است و حالا باید دید واکنش کمیته‌ی داوران نسبت به این موضوع چیست.

در حالی که هفته‌ی گذشته اوج اشتباهات داوری در لیگ یک به سود تیم سپیدرود موجب تعجب و بهت سایر تیم‌های لیگ یکی شده بود، این هفته اشتباهات عجیب داوری علیه دو تیم استان کرمانی بالانشین جدول رخ داد و تیم‌های مس کرمان و گل‌گهر سیرجان با قضاوت ضعیف داوران روبرو شدند و برای دیگر تیم استان کرمان نیز در بازی حساس خود با بادران دو پنالتی واضح اعلام نشد تا بهت و ابهام جامعه‌ی فوتبال کرمان بیش از پیش شود و در حالی که اشتباهات داوری به سود دیگر تیم‌های بالای جدول رخ می‌دهد، تیم مس کرمان از این اشتباهات در هفته‌های اخیر به شدت متضرر می‌شود.

بهرشکل فصل گذشته نیز در هفته‌های حساس پایانی لیگ یک نیز به شکل عجیب و غریبی اشتباهات داوری علیه تیم مس کرمان شد و همه امیدوارند که با عدم تکرار این اتفاق شائبه‌ای در جامعه‌ی فوتبال مس و هواداران شکل نگیرد.
 


شنبه 14 اسفند ماه 1395 ساعت 15:04
بارها در همین سایت گفتم که باشگاه نیاز به یک مشاور داوری ورزیده و با نفوذ داره تا از اتفاقاتی از این دست جلوگیری کرد در حال حاضر هم متاسفانه باشگاه هیچ واکنشی نسبت به این بی عدالتیها نشون نمیده سالهای گذشته هم همینطور بود واقعا این نوع رفتار جالب توجهه
علی رحیمی
0
2
شنبه 14 اسفند ماه 1395 ساعت 21:31
تا کی باید از داوری ضرر ببینیم!!! واقعا مس از همه تیم های لیگ یک بهتر و باکیفیت تره
شنبه 14 اسفند ماه 1395 ساعت 21:31
داور عادل بوده ایا؟؟؟؟ ایا راحت خوابیده حق هزاران هزار عاشق رو خورده؟!
شنبه 14 اسفند ماه 1395 ساعت 21:32
از این واضح تر هم میشد ؟؟!!!! باید قبول کنیم اشتباه سهوی بوده؟؟!!!
شنبه 14 اسفند ماه 1395 ساعت 21:34
ما از داورهای لیگ برتری ضرر خوردیم. از زرگر که دو بازی حقمان ضایع شد. از علیرضا فغانی در بازی سپیدرود که دو تا پنالتی مسلم را نگرفت. و اینم از این داور که دیگه گل سر سبدشان بود
شنبه 14 اسفند ماه 1395 ساعت 21:35
به خدا داوری ها عادلانه بود ما صدر بودیم. داور بازی سپیدرود استقلال، بازیکن استقلال با پا میزنه راحت پنالتی میگیره، اینجا بازیکن رو قلم میکنن بازم گرفته میشه جالبه!!!!
محمد انارکی
0
2
شنبه 14 اسفند ماه 1395 ساعت 21:38
درود بر مس باغیرت که نشان داد به همه این بازی را بااختلاف میباست ببریم. کجان اون دو سه نفر دلسوزنما!!!! که همون ها باشگاه را ویرانه کردند و حالا که ارامش سایه افکنده به باشگاه میخوان خودشان را نشان دهند. واقعا این چند تفر توان مقابله با لشکر عظیم مس را دارد؟؟!!!!
یکشنبه 15 اسفند ماه 1395 ساعت 09:54
آقاجان با امیدواری و درخواست به کمیته داوران مشکل حل نمیشه و اتفاق خاصی برای مس نمی افتد... من همون هفته قبل وقتی داور به نفع سپیدرود سوت زد هم گفتم مدیران و مسئولین باشگاه مس باید هر روز مصاحبه کنند و اعتراض کنند تا دیده بشن اگه این اقدام شکل میگرفت مطمئن باشید دیگه شاهد این ناداوری محض علیه مس تو این بازی حساس نبودیم... منصورخان هم که قربونش برم کلاً شخصیت آرومی داره به دلیل نزاکت و ادب ذاتیش و البته حرفه ای گریش اهل مصاحبه و اعتراضِ درست درمون در طول بازی و حتی بعد از بازی ها هم نیست پس نمیشه از این بابت به کادر فنی امیدی داشت ... هرچند ایشون باید بدونه تو فوتبال ایران مخصوصا تو لیگ یک که زیاد رسانه ها روش زوم نمیکنن فقط و فقط این اعتراض مسئولین و مربی های تیم ها هست که از حقشون دفاع میکنه... شما لیگ برترو ببینید خداوکیلی اینجوری نیست؟؟؟ هر تیمی که مربی و مدیر عاملش قدرت داد و فریادش بلندتر باشه و چپ و راست مصاحبه کنه و بتوپه به داورا و کمیته داوران بیشتر موفقه.... ادمین بابا تو حداقل به آقای مسعودزاده یادآوری کن.. تو که یادته تو این یکی دو فصل اخیر مخصوصا تو هفته های پایانی وقتی مس به صعود نزدیک میشد چه جنگ روانی سنگین و ناجوانمردانه ای بر علیه مس راه انداختن مخصوصا همین تیم های شمالی و آقایون اهل شمالیه فدراسیون (نساجی و درودگر و عابدینی و...) اصفهانی ها هم همینطور کیه که ندونه سایر تیمهای صنعتی مثل سپاهان و ذوب آهن و.. هیچ رقمه دوست ندارن یک باشگاه صنعتی قدر بیاد تو لیگ برتر رقیبشون بشه... باور کنید اعتراض و مصاحبه تاثیر داره یادتون نیست کار ب جایی رسید که تاج هم چندجا گفته بود نمیذاره مس صعود کنه.. همین لیگ امسال رو برید ببینید چقد مصاحبه مربیا و مدیرعاملین سایر تیما مخصوصا همین سپیدرود رو نتایجشون تاثیر گذاشته.. خب عزیز من یه خرده فعالیت کنید با بقیه تیم های جنوبی لیگ مثل استقلال اهواز و فجر و ... مشترکاً اعتراض کنید.... حداقل این سه تا تیم کرمانی خودمون با هم بشید بیانیه مشترک بدین پای نود رو بکشید وسط که حداقل رسانه ها این چند هفته آخر رو زیر ذربین ببرن .... نذارید شمالی ها راحت سر تیم های جنوب رو ببرند...!؟ آقای مسعودزاده آقای مدیر عامل گل گهر باور کنید حتی فردا هم دیره اگه همین روند پیش بره شک نکنید ملوان و سپیدرود رو صد در صد لیگ برتری می کنن...
:: پاسخ خوانندگان به این نظر ::
1) دامون  1395/12/15 ساعت 14:19
کاملا موافقم امیدوارم مدیریت باشگاه اقدام مفید و عاجلی انجام بده
2) دامون  1395/12/15 ساعت 14:19
کاملا موافقم امیدوارم مدیریت باشگاه اقدام مفید و عاجلی انجام بده
نام‌ :
ایمیل :
نمایش داده نمی‌شود
تلفن :
نمایش داده نمی‌شود
وبگاه‌ :
متن :
 

امتیاز هواداران مس به بازیکنان مس در بازی با شهرداری آستارا