شماره‌ی خبر : ‌1601 | تعداد بازدید : 1303
دوشنبه 2 اسفند ماه 1395 ساعت 10:26

نگاهی به بازی‌های هفته بیست پنجم لیگ یک/مصاف مربیان سابق تیم ملی در کرمان

نکته‌ای که می‌تواند این دیدار را از این هم حساس‌تر و زیباتر کند، تقابل دو سرمربی اسبق تیم‌ ‌ملی، یعنی منصور ابراهیم زاده و محمد مایلی کهن است که روی نیمکت مس کرمان و ملوان نشسته‌اند.

نگاهی به بازی‌های هفته بیست پنجم لیگ یک/مصاف مربیان سابق تیم ملی در کرمان

هفته بیست و پنجم رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال (لیگ آزادگان) در روزهای  دوشنبه و سه شنبه پیگیری می‌شود که تیم‌های بالای جدول رده‌بندی رقابت سختی برای گرفتن جایگاه صدرنشینی سپیدرود پیش رو دارند.

در هفته بیست و پنجم لیگ دسته یک فوتبال، تیم‌های دوم تا پنجم کار سختی برای رسیدن یا نزدیک شدن به صدر جدول دارند. از طرفی سپیدرود صدرنشین در دیدار مقابل استقلال اهواز که سرمربی هم ندارد، تقریبا از پیش برنده است.

در مهم‌ترین بازی این هفته دو تیم مس کرمان و ملوان بندر انزلی در کرمان به مصاف هم می‌روند. این دو تیم که در حال‌ حاضر به ترتیب در رده سوم و دوم جدول رده‌بندی قرار گرفته‌اند، به هیچ عنوان دوست ندارند از کورس صعود به لیگ برتر عقب بیفتند. دلیلش هم این است که تیم‌ها از رتبه اول تا پنجم تنها سه امتیاز اختلاف دارد و یک شکست برای هر یک از این دو تیم می‌تواند آنها را از جمع این پنج تیم خارج کند.

نکته‌ای که می‌تواند این دیدار را از این هم حساس‌تر و زیباتر کند، تقابل دو سرمربی اسبق تیم‌ ‌ملی، یعنی منصور ابراهیم زاده و محمد مایلی کهن است که روی نیمکت مس کرمان و ملوان نشسته‌اند. مس کرمان بهترین تیم نیم فصل دوم بوده و تا الان پنج برد و دو تساوی کسب کرده ولی ملوان در نیم فصل دوم خوب نتیجه نگرفته و در حال‌ حاضر چهار هفته است که طعم پیروزی را نچشیده است.

این دیدار می‌تواند به نوعی دیدار انتقامی شاگردان ابراهیم زاده هم باشد، زیرا ملوان یکی از دو شکست مس را به این تیم تحمیل کرده و در بازی رفت با نتیجه‌ دو بر یک مس کرمان را شکست داده‌اند. در حال‌ حاضر ملوان 42 امتیازی و مس 40 امتیازی است.

در دیگر بازی مهم این هفته، اکسین البرز میزبان پارس جنوبی جم است. اکسین که پس از روی کار آمدن یحیی گل محمدی نتایج خوبی کسب کرده، توانسته خود را به تیم های بالای جدول نزدیک کند و حتی با پیروزی مقابل ملوان، صدر جدول را از آنها بگیرد و به سپیدرود رشت بدهد. البته اگر آنها هدف شان صعود به لیگ برتر باشد باید در این دیدار سخت مقابل شاگردان مهدی تارتار پیروز از زمین بازی بیرون بیایند تا اختلاف چهار امتیازی با مدعیان لیگ یک را به حداقل برسانند.

هر دو تیم در نیم فصل دوم خوب نتیجه‌ گرفته‌اند. پارس جنوبی سه پیروزی و سه تساوی و اکسین دو پیروزی و چهار تساوی در نیمه دوم مسابقات کسب کرده‌اند و بهترین خطوط دفاع هم در اختیار داشته‌اند. بازی رفت این دو تیم با نتیجه‌ دو بر صفر به سود اکسین به پایان رسیده بود که آن دیدار به دلیل حضور فیروز کریمی، پدر زن مهدی تارتار روی نمیکت اکسین، یک دوئل خانوادگی به حساب می آمد.

در حال‌ حاضر پارس جنوبی با 40 امتیاز و بر حسب تفاضل گل کمتر نسبت به مس کرمان و گل گهر سیرجان در رده پنجم قرار گرفته و اکسین البرز با 36 امتیاز جایگاه هفتمی را به خود اختصاص داده است.

همچنین در دیگر بازی همزمان روز دوشنبه، گل گهر سیرجان رده چهارمی به مصاف فجرسپاسی رده شانزدهمی می‌رود. در نگاه اول شاید به نظر برسد که گل گهر کار آسانی در مقابل فجر سپاسی که تازه هفته گذشته توانست پس از 16 هفته خود را از انتهای جدول جدا کند، دارد ولی این یک نگاه ساده انگارانه به این دیدار است.

فجرسپاسی در پنج دیدار آخر خود، دو پیروزی، دو تساوی و یک شکست را تجربه کرده که تنها شکست آنها مقابل سپیدرود صدرنشین آن هم در رشت بوده است؛ جایی که سپیدرود بیش از دو سال است طعم شکست را نچشیده و باخت در زمین خانگی را به نوعی به فراموشی سپرده است. همه این آمار و ارقام به کنار، فجرسپاسی از یک سرمربی کارکشته و کهنه‌کار بهره‌مند است و آن کسی نیست جز غلامحسین پیروانی. پس شاگردان وینگو بگوویچ به هیچ عنوان نباید این بازی را آسان بگیرند که اگر این اشتباه را انجام دهند، می‌تواند به قیمت شکست و تا حدی از دست دادن لیگ برتر برایشان تمام شود.

در حال‌ حاضر گل گهر سیرجان با 40 امتیاز و بر حسب تفاضل گل کمتر نسبت به مس کرمان در رده چهارم و فجرسپاسی با 20 امتیاز در رده شانزدهم جدول رده‌بندی قرار گرفته است. بازی رفت این دو تیم با نتیجه‌ دو بر صفر به سود گل گهر سیرجان به پایان رسید.

و در حسن ختام این هفته، روز سه شنبه یک دیدار برگزار می‌شود که سپیدرود رشت صدرنشین و 43 امتیازی به مصاف استقلال اهواز قعرنشین و 10 امتیازی می‌رود. هر دو تیم بیشتر از هر تیم دیگری توانسته اند صدر و قعر جدول را حفظ کنند. سپیدرود 10 هفته صدرنشین لیگ یک بوده و استقلال اهواز با 19 هفته قعرنشینی، قعرنشین بلامنازع لیگ دسته اول فوتبال ایران بوده است. نکته جالب این دیدار این است که استقلال اهواز، این هفته بدون سرمربی به رشت رفته است.

با توجه به میزبانی سپیدرود در این دیدار و اوضاع نامناسب استقلال اهواز، به نظر نمی‌رسد که رشتی ها کار سختی مقابل اهوازی‌ها داشته باشند و می‌توانند با یک برد بی‌دردسر، صدر جدول رده‌بندی را برای خودشان حفظ کنند. دیدار رفت این دو تیم با نتیجه‌ یک بر صفر به سود سپیدرود رشت به پایان رسید.

برنامه بازی‌های این هفته به شرح زیر است:

دوشنبه 2 اسفند 95

نساجی مازندران- مس رفسنجان / ساعت 14:15 ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر  

سعید رحیمی مقدم – صابر خویی – علیرضا شهری – کیوان علی محمدی – ناظر: محمدحسین اسدی

گل‌گهر سیرجان-  فجر سپاسی شیراز / ساعت 14:15 ورزشگاه اختصاصی گل گهر سیرجان  

علی میرغفاری – قهرمان نجفی – بابک خسروی – ابوالفضل گرجی – ناظر: ایرج نظری

فولاد یزد - آلومینیوم اراک /   ساعت 14:15 ورزشگاه  شهید نصیری یزد 

هادی مسلمی – حامد صفایی – ارحام نصیری – علی سام – ناظر: علیرضا رجبلو

راه‌آهن تهران-   خونه به خونه مازندران  /  ساعت 14:15 ورزشگاه  شهید درخشان صبا شهر

سعاد وفاپیشه -  احمد کاظم لو – رامین بابایی- مهدی اجاقی – ناظر: محمد امیری

مس کرمان- ملوان بندرانزلی /   ساعت 14:15 ورزشگاه  امام علی کرمان

حسین زرگر – محمدجواد مداح – حمزه علی سلیمی – ایمان کهیش – ناظر: حیدر شکور

اکسین البرز -  پارس جنوبی جم بوشهر / ساعت 14:15 ورزشگاه انقلاب کرج

مهدی مرجانزاده – میلاد قاسمی – پوریا زحمتی – حامد بیک زند – ناظر: حبیب شیرازی

ایرانجوان بوشهر - خیبر خرم‌آباد / ساعت 14:30 ورزشگاه شهید بهشتی بوشهر  

جواد محمدی – رضا حیدری – مرتضی یوسف شهریاری – عقیل جهانبازی – ناظر: رحیم مهرپیشه

سه شنبه سوم اسفند

سپیدرود رشت- استقلال اهواز / ساعت 14:15 ورزشگاه شهید عضدی رشت  

وحید صالحی – محمدعلی پورمتقی – محمدرضا فتحی – رضوان سرشار – ناظر: بهرام کیانی


دوشنبه 2 اسفند ماه 1395 ساعت 16:57
متوقف کردن ملوان نتیجه بدی برای مس نبود،چون مس کرمان پتانسیل را داردکه شاید درسالهای آینده شاید بتواندبه لیگ برترصعودکند،وبااین توقف ملوان ،گل گهرسیرجان (کرمان)به کورس صعودبه لیگ برتررفت.
:: پاسخ خوانندگان به این نظر ::
1) هوادار مس کرمان  1395/12/03 ساعت 23:11
اقای ادمین نظرهای ما هواداران را تایید نمیکنی نظر این اقا را تایید میکنی؟؟!!! ما مس بزرگ کرمان هستیم.نه گل گهر.هیچ تیمی برای ما جز مس کرمان مهم نیست.لطفا برای رسالت و وجدان کاری پیام منو تایید کنین. حضور نزدیک ٨ هزار نفر یعنی مس کرمان مورد تایید مردم است
دوشنبه 2 اسفند ماه 1395 ساعت 16:58
متوقف کردن ملوان نتیجه بدی برای مس نبود،چون مس کرمان پتانسیل را داردکه شاید درسالهای آینده شاید بتواندبه لیگ برترصعودکند،وبااین توقف ملوان ،گل گهرسیرجان (کرمان)استفاده کرد وبه کورس صعودبه لیگ برتررفت.
:: پاسخ خوانندگان به این نظر ::
1) مس ایران  1395/12/03 ساعت 15:03
بنده به نظرشما رأی ‏OK‏ میدم
دوشنبه 2 اسفند ماه 1395 ساعت 17:00
متوقف کردن ملوان نتیجه بدی برای مس نبود،چون مس کرمان پتانسیل را داردکه شاید درسالهای آینده شاید بتواندبه لیگ برترصعودکند،وبااین توقف ملوان ،گل گهرسیرجان (کرمان)استفاده کرد وبه کورس صعودبه لیگ برتررفت.
نام‌ :
ایمیل :
نمایش داده نمی‌شود
تلفن :
نمایش داده نمی‌شود
وبگاه‌ :
متن :
 

امتیاز هواداران به بازیکنان مس در بازی با شهرراز