شماره‌ی خبر : ‌1417 | تعداد بازدید : 1704
پنج‌شنبه 2 دی ماه 1395 ساعت 13:10

ورزشکار پرافتخار مس در راس اخبار/برای انتخاب تیرانداز برتر سال جهان به زهرا نعمتی رای دهید

با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال میلادی وفرا رسیدن فصل جوایز به بهترین‌ها، زهرا نعمتی ورزشکار پرافتخار باشگاه مس و کشورمان، در راس اخبار این چند روزه قرار گرفته است.

ورزشکار پرافتخار مس در راس اخبار/برای انتخاب تیرانداز برتر سال جهان به زهرا نعمتی رای دهید

با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال میلادی وفرا رسیدن فصل جوایز به بهترین‌ها، زهرا نعمتی ورزشکار پرافتخار باشگاه مس و کشورمان، در راس اخبار این چند روزه قرار گرفته است.

کمیته بین‌المللی پارالمپیک پرچمدار بانوی معلول کشورمان در المپیک 2016 ریو را یکی از 50 لحظه برتر سال جاری میلادی عنوان کرد.

 سایت کمیته بین‌المللی پارالمپیک اقدام به انتشار 50 لحظه برتر در سال 2016 میلادی کرده است.

یازدهمین لحظه برتر ورزش معلولان در سال 2016 اختصاص به پرچمداری زهرا نعمتی در بازی‌های المپیک 2016 ریو دارد.

به گفته سایت IPC، پرچمداری بانوی معلول کشورمان در المپیک 2016 ریو، یکی از صحنه‌‌های نمادین جنبش پارالمپیک در سال 2016 است که به نمایندگی از ایران، پرچمدار کشورمان را در جلوی کاروان در اختیار داشت.

این صحنه چشم‌های بسیاری را باز کرد و باعث شد آگاهی و توجهی بیشتری به ورزشکاران معلول شود و الهام‌بخشی نه تنها به زنان مسلمان، بلکه به مردم کشورش که دچار معلولیت هستند، تداوم پیدا کند.

نعمتی اولین ورزشکار معلول است که پرچم کشورش را در تاریخ بازی‌های المپیک حمل می‌کند و همچنین پس از لیدا فریمان، دومین بانوی ایرانی حمل کننده پرچم این کشور در المپیک محسوب می‌شود.

تیرانداز باشگاه مس در این باره می‌گوید: باعث افتخارم بود که به عنوان تنها پارالمپیکی پرچم کشورم را در المپیک حمل می‌کردم. این اتفاق ذهنیت مردم را در جهان تغییر می‌دهد که با وجود چالش‌های معلولیت هر کاری بتوانیم انجام می‌دهیم.

نعمتی اضافه کرد: خیلی‌ها انتظار نداشتند یک زن با ویلچر پرچم ایران را در افتتاحیه حمل کند. آن لحظه برای همه جهان سورپرایز بود و من همیشه از اینکه مردم را سورپرایز کنم لذت می‌برم.

نمایندگی به عنوان یک پارالمپیکی پیام مهمی را به جهان فرستاد؛ پیام مهمی که پارالمپیکی‌ها می‌تواند در المپیک حضور داشته و رقابت کنند و همچنین یک حمل‌کننده پرچم برای کشور باشند. من خوشحالم که این پیام با حضور من در المپیک ریو فرستاده شد.

در ادامه این گزارش به افتخارآفرینی نعمتی در پارالمپیک لندن اشاره شد و اینکه وی در آن سال تنها بانویی بود که در بین زنان ایرانی در المپیک و پارالمپیک موفق به کسب مدال طلا شد.

وی در نوامبر 2015 موفق شد تا سهمیه المپیک را بگیرد. وی تنها بانوی ایرانی بود که موفق شد هم در المپیک و هم پارالمپیک شرکت کرد.


کماندار کشورمان عنوان کرد: من تنها زن ایرانی پارالمپیکی حاضر در المپیک بودم و احساس عجیبی از حضور در این بازی‌ها داشتم.

همچنین سایت فدراسیون جهانی تیراندازی باکمان اقدام به انتخاب برترین ورزشکار جهان کرده است و زهرا نعمتی، کماندار طلایی بازی‌های پارالمپیک، برای انتخاب به عنوان بهترین ورزشکار جهان به رای مردم نیاز دارد.

نعمتی دراین خصوص به سایت کمیته ملی پارالمپیک گفت: طبق نظرسنجی فدراسیون تیراندازی با کمان، جزو ورزشکاران برتر تیراندازی باکمان اعلام شده‌ام و برای انتخاب بهترین ورزشکار جهان در این رشته، مردم هستند که رای می‌دهند.

وی افزود: در این فهرست نام چهار ورزشکار دیگر نیز وجود دارد و این انتخاب در راستای موفقیت‌هایی است که در بازی‌های المپیک و پارالمپیک کسب کرده‌ام.

کماندار طلایی بازی‌های پارالمپیک ریو در خصوص شرایطش اظهار داشت: در حال حاضر کارهای درمانی فیزیوتراپی دستم را انجام می‌دهم تا مشکل مصدومیتم برطرف شود و از بیست روز آینده تمریناتم را آغاز خواهم کرد.

وی درباره دیدار رئیس فدراسیون جهانی تیراندازی با کمان با مسئولان ایران گفت: وی برای نخستین بار به ایران آمده که افتخار بزرگی است. ایشان از شرایط تمرینی تیراندازی ایران بازدید کرد و فکر می کنم خیلی امیدوار شد، چون بارها تکرار کردند که ایران تیم خیلی قدرتمندی دارد و این امر برای ما امیدوار کننده و باعث خوشحالی است.

علاقمندان برای رای دادن به کماندار کشورمان باید به لینک زیر مراجعه کنند و بر روی عکس زهرا نعمتی کلیک کنند.

https://awards.worldarchery.org/athlete/index.php?Category=PW#bottom

شما با کلیک در اینجا می تواندی به نعمتی رای دهید.


نام‌ :
ایمیل :
نمایش داده نمی‌شود
تلفن :
نمایش داده نمی‌شود
وبگاه‌ :
متن :
 

نظر شما در رابطه با بازی مس و آریو