شماره‌ی خبر : ‌12954 | تعداد بازدید : 1730
چهارشنبه 20 تیر ماه 1397 ساعت 22:34

تحلیل خبرگزاری مهر از اتفاقات باشگاه مس/بازگشت به دوران اقتدار

قرایی به عنوان فردی از جنس فوتبال و بومی از سوی شرکت مس به عنوان سرپرست باشگاه مس منصوب شد از سوی دیگر نادر دست نشان که سال ها قبل برای اولین بار مس را به لیگ برتر آورده بود بار دیگر به این تیم باز گشته است.

تحلیل خبرگزاری مهر از اتفاقات باشگاه مس/بازگشت به دوران اقتدار

خبرگزاری مهر در مطلبی تحلیلی به اتفاقات باشگاه مس در روزهای اخیر پرداخته است و به این ماجراها واکنش مثبت نشان داده است.

در این مطلب می‌خوانیم: چند ماه قبل بود که شرکت مس در زمان مدیریت سابق این شرکت سکان باشگاه مس کرمان را به فردی غیر بومی سپرد در آن زمان با توجه به سابقه موفق مدیرعامل غیر بومی، تصور به این بود که می توان دور نمایی برای موفقیت تیم در مقابل فوتبال کرمان دید اما حقیقت این بود که مس از ابتدا به تغییرات بنیادین در مدیریت و هیئت مدیره و نگاه ها به دور نمای فوتبال نیاز داشت و تغییراتی فردی نتوانست چاره برای افت شدید فوتبال کرمان باشد.

در ابتدای فصل نقل و انتقالات نیز پس از انتخاب یکی از مربیان نچندان موفق در این تیم امیدها برای موفقیت تیم فوتبال مس بیش از قبل به یاس تبدیل شد که نتیجه اش نیز فعالیت نا امید کننده مس در آغاز فصل نقل و انتقالات بود.

اما به نظر می رسد طی روزهای اخیر شاهد یک تحول تحولگرا در این تیم هستیم، گامهای موثری برای حرکت مس کرمان به سمت حرفه ای گری و رفع مشکلات سالهای اخیر برداشته شده است.

قرایی به عنوان فردی از جنس فوتبال و بومی از سوی شرکت مس به عنوان سرپرست باشگاه مس منصوب شد از سوی دیگر نادر دست نشان که سال ها قبل برای اولین بار مس را به لیگ برتر آورده بود بار دیگر به این تیم باز گشته است. همچنین مجید مکی زاده که از مدیران موفق فوتبال کرمان  محسوب می شود نیز به این تیم بازگشت و به عنوان مشاوری عالی در مس کرمان مشغول به کار شده است.

بعد از تغییرات در مدیریت و کادر فنی و تحرکاتی که در زمینه جذب بازیکنان ایجاد شده است اینگونه به نظر می رسد که این تیم در حال فاصله گرفتن از دوران رکود است.

سه مشکل اساسی در راه موفقیت مس

در این میان آنچه که نگران کننده به نظر می رسد فرصت سوزی است که در فصل نقل و انتقالات صورت گرفته و بازیکنان درجه یک کشور جذب تیم های مطرح شده اند، همچنین وجود یک مصوبه در اتحادیه تیم های صنعتی که عقد قرار داد بالای 250 میلیون تومان را ممنوع کرده است نیز به دردسر جدید مس تبدیل شده است و اکثر بازیکنان مطرح فوتبال کشور با ارقامی بسیار بالا تر در حال پیوستن به تیم های دولتی و نیمه دولتی هستند. از سوی دیگر تعویض بی موقع، چمن ورزشگاه امام علی (ع) کرمان و تاخیر سوال برانگیز و تعجب آور در تکمیل ورزشگاه تخصصی مس این تیم را برای انتخاب ورزشگاه محل برگزاری بازی ها نیز دچار مشکل کرده است.

آنچه که به قلب مردم کرمان در خصوص صعود تیم به لیگ برتر قوت بخشیده ، اراده جمعی است که در این تیم ایجاد شده و از همه مهمتر تغییر نگاهی است که در مدیریت این تیم دیده می شود

اما آنچه که به قلب مردم کرمان در خصوص صعود تیم به لیگ برتر قوت بخشیده است، اراده جمعی است که در این تیم ایجاد شده و از همه مهمتر تغییر نگاهی است که در مدیریت این تیم دیده می شود.

طبق بررسی های خبرنگار مهر، در حالیکه شرایط تیم حتی در بعد تدارکات و تجهیزات در زمان تمرین و مسابقات بسیار ضعیف و تعجب آور بوده است در گام نخست مدیران مس در حال باز آفرینی سیستم و چارت حرفه ای تیم هستند بطوریکه در ابتدا زمینه لازم در راستای استاندارد سازی تیم ایجاد شده است.

گفته می شود امسال آخرین فرصت مس کرمان برای بقاء و جلوگیری از حذف همیشگی این تیم است، این مساله به صورت شفاف در تودیع و معارفه سرپرست جدید باشگاه عنوان شده است و باید تمام تلاش مجموعه مدیران فوتبال کرمان برای گریز مس از حذف همیشگی انجام شود.

در این خصوص با مجید مکی زاده، مشاور عالی تیم مس کرمان به گفتگو نشستیم؛ مکی زاده که مردم کرمان را به یاد دوران اوج حضور فوتبال کرمان در سطح اول فوتبال ایران و آسیا می اندازد با اشاره به اینکه مس کرمان نیاز به وحدت و همدلی همه ارکان مدیریتی در استان برای بهبود شرایط موجود دارد در ابتدا و قبل از هر سخنی می گوید: از مردم و هواداران تیم، مدیران فوتبال و مدیریت ارشد استان و مدیریت ورزش استان و رسانه ها می خواهم همه دست در دست هم دهند تا بتوانیم تیم فوتبال مس را از شرایط کنونی خارج کنیم.

وی می گوید: مس زمانی از این وضعیت خارج می شود که سکوهای ورزشگاه کرمان مملو از هوادار شود، این مطالبه و درخواست باید از سوی تک تک مردم کرمان وجود داشته باشد که تیم فوتبال شهر کرمان بار دیگر به لیگ برتر باز گردد.

مکی زاده با تاکید بر نقش مثبت هواداران در موفقیت این تیم، می افزاید: رسانه های کرمان باید در همین مسیر حرکت کنند و سعی کنیم در کنار یکدیگر از همه پتانسیل های موجود برای بهبود وضعیت مس کرمان استفاده کنیم.

به دور از حاشیه به سمت لیگ برتر گام برمی داریم

مشاور عالی تیم مس کرمان بیان کرد: اگر مس چنین وضعیتی دارد و در مکانی که شایسته اش است حضور ندارد به دلیل کم کاری همه است نباید تقصیر را به گردن فرد خاصی انداخت، حالا زمانی است که باید به دور از حاشیه به سمت صعود به لیگ برتر حرکت کنیم.

مکی زاده تاکید کرد: تمام توان تیم در حال حاضر در کنار باز آفرینی ارکان یک تیم حرفه ای، حذف حواشی و اصلاح وضعیت موجود، بر روی جذب بازیکن های مورد نظر کادر فنی متمرکز شده است.

وی بیان کرد: هدف ما صعود به لیگ برتر است اما نمی توان به تنهایی به این هدف دست یافت باید همه دست به دست هم دهیم و با دور کردن حاشیه ها از تیم مس این مطالبه را در شهر کرمان ایجاد کنیم و گام های هدفمند و صحیح در این خصوص برداریم.

بازیکنان مطلوب و درجه یک را به کرمان می آوریم

وی در خصوص بازار نقل و انتقال بازیکنان گفت: کاش یک ماه زودتر در این خصوص ورود می کردیم چون در حال حاضر اکثر بازیکنان تاثیر گذار لیگ برتر که می توانند به مس کرمان کمک کنند به تیم های دیگر رفته اند و شرایط کمی برای انتقال بازیکنان تاثیرگذار به مس کرمان سخت شده است.

وی گفت: فرزاد حسین خانی، شهداد نژاد و حامد محمودی به عنوان بازیکنان تاثیر گذار استان کرمان در  تیم مس کرمان جذب شده اند و مذاکرات برای پیوستن بازیکنان مورد نظر کادر فنی به تیم مس همچنان ادامه دارد.

مکی زاده گفت: شعار بومی گرایی در شرایطی که ابزار لازم در دسترس قرار ندارد یک کار غیر حرفه است ضمن اینکه عقیده داریم از بازیکنان بومی که میتوانند به تیم کمک کنند باید به عنوان اولویت اول استفاده کنیم.

مشاور عالی مس کرمان گفت: در حال حاضر تمام توان ما جذب بازیکنان برتر کشور در قالب تیم مس کرمان است تا بتوانیم در طول فصل ابزار لازم را داشته باشیم در این زمینه مشکلاتی هم وجود دارد که می توان به قانون اتحادیه باشگاههای صنعتی اشاره کنیم که برای جذب بازیکنان سقف 250 میلیونی گذاشته است در حالیکه بسیاری از باشگاه ها هزینه های بسیار بالا برای جذب بازیکنان می کنند.

وی در خصوص وضعیت فعلی مس گفت: پس از حضور در مس کرمان و بازدیدی که از مجموعه انجام شد مشکلات متعددی در زمینه سخت افزاری و امکانات تیم مشاهده شده است که تعجب می کنیم چرا در طول این سال ها هیچ قدمی برای رفع آن ها انجام نشده است، طی برنامه ریزی که شده است به زودی مس کرمان به یکی از تیم های برتر از نظر امکانات حرفه ای برای بازیکنان و کادر فنی تبدیل می شود که تیم بتواند تمرینات و بازی های تدارکاتی و رسمی خود را در بهترین شرایط ممکن برگزار کند.

وی گفت: دست نشان در مس کرمان به هیچ چیز دیگر جز صعود به لیگ برتر فکر نمی کند و جلسات متعددی در این زمینه برگزار کرده ایم و قدم به قدم و گام به گام در این مسیر حرکت خواهیم کرد.

هدف ما صعود به لیگ برتر است

نادر دست نشان نیز در گفتگو با مهر ضمن ابزار خوشحالی از حضور مجدد در شهر کرمان گفت: باشگاه مس کرمان یکی باشگاه های حرفه ای کشور است که باید به سمت جایگاه حقیقی خود حرکت کند و در این مسیر باید مشکلات و موانع شناسایی و رفع شود و با یک مجموعه حرفه ای به دنبال صعود باشیم.

سرمربی مس کرمان در خصوص جذب بازیکنان گفت: در فرصت باقیمانده باید به صورت تاثیر گذار در بازار نقل و انتقالات حضور یابیم و با برگزاری تمرینات و بازیهای تدارکاتی مطلوب تیمی مقتدر را برای حضور در لیگ آماده کنیم.

تیم فوتبال مس کرمان طبق اعلام باشگاه مس در ادامه روند آماده‌سازی خود برای بازی‌های این فصل لیگ دسته اول کشور، اردوی تدارکاتی تهران و شمال را در دستور کار قرار داده است.

بر این اساس تیم فوتبال مس کرمان از صبح روز چهارشنبه بیستم تیر ماه اردوی تدارکاتی خود را با سفر به تهران آغاز خواهد کرد.

تیم فوتبال مس کرمان در تهران دو بازی تدارکاتی در دستور کار خود دارد که روز پنجشنبه با یکی از دو تیم پارس جم و یا نساجی بازی خواهد کرد و روز جمعه نیز در ورزشگاه کارگران تهران با نفت آبادان دیدار خواهد کرد.

بازیکنان مس پس از انجام این دو دیدار دوستانه از روز شنبه راهی شمال کشور خواهند شد و برای انجام تمرینات بدنسازی در منطقه آلاشت مستقر می‌شوند.

اعضای  این تیم پس از سه روز تمرینات بدنسازی از روز سه‌شنبه به سواحل دریای خزر خواهند رفت و به مدت سه روز نیز در این منطقه بدنسازی خواهند کرد.


پنج‌شنبه 21 تیر ماه 1397 ساعت 09:12
ب امید بازگشت مس ب لیگ برتر
پنج‌شنبه 21 تیر ماه 1397 ساعت 17:53
دمتون گرم با این خریداتون امیدوار شدیم
نام‌ :
ایمیل :
نمایش داده نمی‌شود
تلفن :
نمایش داده نمی‌شود
وبگاه‌ :
متن :
 

امتیاز هواداران مس به بازیکنان مس در بازی با شهرداری آستارا