شماره‌ی خبر : ‌12893 | تعداد بازدید : 466
چهارشنبه 30 خرداد ماه 1397 ساعت 10:40

تیرانداز پرافتخار باشگاه مس به جاکارتا می‌رود/نعمتی:شانسم را 2 بار می‌آزمایم

سبت به چهار سال پیش شرایط بسیار بهتری دارم ولی این را می دانم که کمانداران سایر کشورهای آسیایی نیز در این مدت بیکار نبودند و با تمام قوا و سرمایه گذاری جدی تمرینات خوبی را پشت سر گذاشته اند.

تیرانداز پرافتخار باشگاه مس به جاکارتا می‌رود/نعمتی:شانسم را 2 بار می‌آزمایم

برترین کماندار معلول جهان در سال 2017 می گوید که حمایت مسئولان ورزش مس و روسای فدراسیون ها، وی را ترغیب کرده تا یک بار دیگر در کنار ورزشکاران المپیکی برای حضور در بازی های آسیایی تلاش کند و برای افتخار آفرینی شانس خود را 2 بار در جاکارتا بیازماید.

زهرا نعمتی دارنده 2 مدال طلای پارالمپیک لندن و ریو اظهار داشت: بعد از بازی های المپیک و پارالمپیک 2016 ریو به دلیل فشار و سختی زیاد آماده سازی برای حضور در این دو رویداد بزرگ و آسیب دیدگی ناشی تمرینات، تصمیم گرفتم مدتی از فضای تیراندازی با کمان و حتی رقابت ها فاصله بگیریم اما با توجه به حمایت های وزارت ورزش و جوانان، کمیته های ملی المپیک و پارالمپیک و همچنین فدراسیون های جانبازان و معلولین و تیراندازی با کمان تصمیم گرفتم همه تلاشم را به کار بگیرم تا علاوه بر بازیهای آسیایی جاکارتا در رقابت های پاراآسیایی نیز که به میزبانی اندونزی برگزار می شود، شرکت کنم.

این تیرانداز کرمانی خاطر نشان کرد: در واقع علاوه بر تلاشی که برای حضور در بازی های آسیایی و پاراآسیایی دارم به دنبال این هستم که سهمیه المپیک و پارالمپیک 2020 توکیو را کسب کنم و این بار به مدال طلای هر دو می اندیشم.

کماندار 32 ساله کشورمان در خصوص سطح آمادگی اش برای حضور در بازی های آسیایی و پاراآسیایی 2018 جاکاراتا گفت: نسبت به چهار سال پیش شرایط بسیار بهتری دارم ولی این را می دانم که کمانداران سایر کشورهای آسیایی نیز در این مدت بیکار نبودند و با تمام قوا و سرمایه گذاری جدی تمرینات خوبی را پشت سر گذاشته اند.

به گفته این کماندار طلایی، چنانچه ورزشکاری با سطح آمادگی حتی یک ماه قبل خود در رویداد پیش روی شرکت کند باید بداند که کسب مدال تقریبا غیرممکن است.

نعمتی افزود: حالا که به عنوان تنها کماندار ریکرو زنان در بازی های آسیایی به جاکارتا می روم، قطعا توقعات بیشتری از من وجود دارد و امیدوام با توکل به دا بتوانم نتیجه خوبی بگیرم اما مثل همیشه هیچ قولی نمی دهم زیرا در این رشته عوامل متعددی از جمله شرایط محیطی بر عملکرد ورزشکار تاثیرگذار است.

این تیرانداز که سال 2016 در بازی های المپیک و پارالمپیک شرکت کرد، گفت: تمرینات مستمر ورزشکار در کنار اردوهای مشترک با ورزشکاران تراز اول جهانی همچون کمانداران کره جنوبی ، چین تایپه ، مالزی و چین می تواند آنان را به بالاترین سطح از آمادگی برساند زیرا نه فقط متوجه نقاط ضعف خود می شود بلکه دیدن تجربیات برترین های این رشته وی را به سطح بالاتری از آمادگی می رساند و به عبارتی 'ره صد ساله یک شبه ' طی می شود.

وی همچنین یادآور شد که در نظر گرفتن پاداش های قابل توجه برای ورزشکاران قهرمان انگیزه ورزشکاران را برای تلاش بیشتر خواهد کرد، ضمن اینکه توجه مسئولان نیز می تواند انگیزه و باور ورزشکاران را افزایش دهد.

زهرا نعمتی تیرانداز معلول کشورمان که از مدتی پیش، تمریناتش با ورزشکاران توانمند را رها کرده بود، در آخرین مرحله رکوردگیری و در مصاف با 6 کماندار دیگر توانست بالاترین رکورد را بدست آورد و به عنوان تنها شرکت کننده تیراندازی در رشته ریکرو زنان جواز حضور در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا را بدست آورد.

وی به گفته «پارک میوک وون» کره ای، سرمربی تیم های ملی تیراندازی با کمان کشورمان همچنان بهترین کماندار زن رشته ریکرو است. این کماندار کشورمان پس از رکوردگیری اخیر همراه با مهسا بدخشان بهترین امتیاز را در بین هفت کماندار بدست آورد و در نهایت با تصمیم کمیته فنی و کادر فنی تیم ملی قرار شد نعمتی به عنوان کماندار رشته ریکرو به ستاد بازی های آسیایی 2018 جاکارتا معرفی شود.

بازی های آسیایی 2018 با حضور 380 کماندار از ایران از 27 مرداد ماه به میزبانی سه شهر کشور اندونزی برگزار می شود و تا 11 شهریور ماه ادامه خواهد یافت.


نام‌ :
ایمیل :
نمایش داده نمی‌شود
تلفن :
نمایش داده نمی‌شود
وبگاه‌ :
متن :
 

امتیاز هواداران مس به بازیکنان مس در بازی با شهرداری آستارا