شماره‌ی خبر : ‌12855 | تعداد بازدید : 636
یکشنبه 13 خرداد ماه 1397 ساعت 09:29

تشریح نحوه رقابت‌های تیم هندبال مس در لیگ برتر فصل آینده

تیم هندبال مس کرمان در سال‌های گذشته به عنوان تنها تیم گروهی ورزش کرمان محسوب می‌شود که در رقابت‌های لیگ برتر بزرگسالان کشور حضور دارد.

تشریح نحوه رقابت‌های تیم هندبال مس در لیگ برتر فصل آینده

تیم هندبال مس کرمان در سال‌های گذشته به عنوان تنها تیم گروهی ورزش کرمان محسوب می‌شود که در رقابت‌های لیگ برتر بزرگسالان کشور حضور دارد.

سی و یکمین دوره رقابتهای لیگ برتر هندبال باشگاه های کشور به عنوان یکی از پرقدمت ترین لیگ‌های ورزشی در ایران قرار است از 5 مهرماه با حضور 10 تیم استارت بخورد. فدراسیون هندبال به همین منظور دو هفته پیش در نشستی تکلیف تیم ها و تاریخ های قرعه کشی و برگزاری رقابتها را مشخص کرد.

اما برگزاری این لیگ شرایط خاصی دارد؛ هنوز یک تیم آن معلوم نیست و قرار است سرنوشت تیم دهم را فدراسیون مشخص کند. وضعیت حضور و سهمیه بندی تیم ها از لحاظ استفاده از بازیکنان، چگونگی برگزاری رقابتها، وضعیت اجرای حکم محرومان هفته های آخر لیگ برتر سال 96، استفاده از بازیکنان خارجی و وضعیت تسویه حساب های سال گذشته بخشی از سوالاتی است که به خاطر آنها به سراغ رئیسه کمیته مسابقات فدراسیون هندبال رفتیم. 

مراد کرمی رئیس کمیته مسابقات فدراسیون هندبال در پاسخ به این سوال که تکلیف تیم آخر را در لیگ برتر چه کسی مشخص خواهد کرد گفت: تیم دهم را قرار است فدراسیون معرفی کند. فعلا وضعیت این تیم معلوم نیست اما دنبال برنامه هایش هستیم.

وی افزود: ما منتظر یکی دو تیم هستیم که خبر نهایی شدن حضورشان را به ما بدهند. ما یکی از تیم های خوب تهران را از دست دادیم. قصد داریم با هدف حمایت از هندبال تهران اگر بشود تیم آخر را از تهران بیاوریم اما باز هم معلوم نیست. اگر این اتفاق نیافتد تیم هایی را که سال قبل به لیگ دست یک سقوط کرده اند را بررسی می کنیم و یکی از آنها را دوباره به لیگ برتر می آوریم. باید دید در نهایت تا نزدیک مسابقات چه می شود و در این خصوص تصمیم گیری کرد اما تلاش می شود تا شرایط به گونه ای باشد که به سود هندبال کشور تمام شود.

وی در رابطه با پذیرش تیم ها و بازیکنان نیز گفت: امسال قرار است مثل سالهای قبل عمل نکنیم و باشگاه ها موظف هستند در دو زمان اعلام شده بازیکنان و اعضای خود را به ما معرفی کنند تا به این ترتیب با یک نظم بهتر وضعیت بازیکنان هر تیم و پذیرش آنها در لیگ انجام شده و این مسئله زودتر جمع شود.

رئیس سازمان لیگ هندبال ادامه داد: طبق قوانین هر تیم می تواند 24 بازیکن شامل 14 بازیکن بزرگسال ، 4 بازیکن امید و 6 بازیکن جوان و نوجوان معرفی کند. همین طور ما اجازه استفاده از دو بازیکن خارجی را به هر تیم داده ایم. البته در طی سالهای گذشته حضور بازیکنان خارجی در لیگ های برتر ایران کمرنگ شده و باشگاه ها ترجیح می دهند تا از بازیکنان جوان استفاده کنند. در سال قبل نیز فقط دو بازیکن خارجی در لیگ برتر بود و یکی هم در لیگ دسته یک حاضر بود.

در هفته های نهایی رقابتهای لیگ سال 96 شاهد اعلام احکامی از سوی کمیته انضباطی برای برخی از خاطیان لیگ بودیم آیا این جرائم اجرا شده یا اینکه بخشی از این محرومیت ها مانده و در ابتدای لیگ نیز شامل مشمولین آن خواهد شد؟

وی در پاسخ به این سوال گفت: برخی از مربیان و بازیکنان در هفته های نهایی لیگ به دلیل مشکلات پیش آمده و ناتمام ماندن بازیها جرایمی شامل حالشان شد. چند مورد بود که برخی محرومیت شان در همان پایان لیگ تمام شد اما تعدادی هم در چند هفته لیگ نمی توانند تیم هایشان را همراهی کنند.

مرادکرمی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا ما هنوز بازیکنانی داریم که از لیگ های سال 95 و 96 از باشگاه های خوب طلب مالی داشته و تسویه حساب نکرده اند، تصریح کرد: هنوز هم برخی از بازیکنان تسویه نکرده اند اما تا الان فعلا کسی پیرامون این مسئله به فدراسیون اعتراضی نکرده است. البته تیم ها در حال پرداخت و تسویه حساب های خود هستند و تلاش می شود که مشکلی در این مورد بوجود نیاید .

وی در همین ارتباط گفت: متاسفانه از سالهای قبل پرونده چند تیم باز است، از جمله صبای قم، شهرداری کاشان و یک تیم از تهران. صبای قم طلب بازیکنان را پرداخت نکرد و حتی معلوم نیست چگونه باید این پول پرداخت شود چرا که وضعیت باشگاه معتبر نبود و حتی به ثبت نیز نرسیده بود . بازیکنان از این باشگاه شکایت کرده و باشگاه درش پلمپ شد  و اموالش مصادره شده اما همچنان این پرونده باز است. همین طور تیم بیتا نیز دو سال قبل در لیگ حاضر بود برخی پول خود را از این باشگاه نگرفته اند اما شکایتی به فدراسیون نیاورده اند تا پیگیر آن شویم.

رئیس سازمان لیگ هندبال خاطرنشان کرد: پرونده باشگاه شهرداری کاشان که در رقابتهای سال 95 قهرمان لیگ شد نیز باز است. ما پیگیر حل این مسئله است. البته مسئله این باشگاه با صبا فرق دارد چرا که دولتی هستند و می توانیم با پیگیری پولشان را وصول کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که باشگاه هپکو اراک تا هفته های پایانی لیگ هم دم از مشکلات مالی و انصراف از لیگ می زد اما حالا این تیم در مسابقات حاضر هست آیا مسئولان هپکو با بازیکنان خود تسویه حساب مالی کرده اند یا خیر ، این طور گفت: قرار داد هپکو با بازیکنان اش داخلی است چرا که آنها به نوعی کارمند این شرکت محسوب می شوند و قرارداد های آنها داخلی است اما اگر پرداختی صورت نگرفته باشد در صورت مطرح کردن با فدراسیون در این خصوص تصمیم گیری خواهد شد.

 سی و یکمین دوره رقابتهای لیگ برتر هندبال باشگاه های کشور قرار است از پنجم مهرماه با حضور تیم های  فولاد مبارکه سپاهان اصفهان ، نفت و گاز گچساران ، شهرداری کازرون ، سنگ و آهن بافق یزد ، هپکو اراک ، صنعت مس کرمان ، اسلام آباد غرب ، نجف آباد اصفهان و فرازبام دهدشت و تیم دهمی که در آینده فدراسیون تکلیفش را مشخص می کند برگزار خواهد شد.

گفتنی است در سی امین دوره رقابتهای لیگ برتر هندبال( سال96 ) تیم نفت و گاز گچساران، شهرداری کازرون و فولاد سپاهان اصفهان اول تا سوم شده بودند و تیم هندبال مس در جایگاه ششم جدول قرار گرفت.


نام‌ :
ایمیل :
نمایش داده نمی‌شود
تلفن :
نمایش داده نمی‌شود
وبگاه‌ :
متن :
 

امتیاز هواداران به بازیکنان مس در بازی با شهرراز